Pas på, at du i din iver efter at købe billigt, kommer til at købe nogle dårlige produkter/mærker. Det kan godt være, at du sparer et par håndøre, men arbejdet tager meget længere tid.
Gips: Her vil jeg vælge Knauf eller Gyproc gipsplader i kvalitet A1 og ikke de billigere GDS plade. Men du kan også vælge Fermacell fibergips, som er "skruefast" (op til 30 kg i en skrue uden plugs). Men som Ask nævnte, så gå i din lokale trælast og få et samlet tilbud på gipspladerne.
Hvis det er på en første sal, du skal bruge dine gipspladerne, så mener jeg, at der er krav til at gipspladerne skal være MK-godkendt = A1 plader.
Men det er der sikkert en mere fagkyndig person der kan be-eller afkræfte. Da jeg ikke er helt sikker på min formodning.
Bostik spartelmasse er udmærket, men vælge en letspartel, der er let at slibe.
Af maling har jeg god erfaring med, produkter fra Beck&Jørgensen (B&J) som laver nogle gode malinger. B&J 10 vægmaling har jeg selv brugt og den dækker godt.
Det er dækkeevnen der betyder noget, når du vælger maling og sidst med ikke mindst, at den ikke lugter og er fyldt med skadelige stoffer.