Jem og Fix kvalitet

Jeg er novice ud i renovering af hus, men vil lave så meget som muligt selv og håber på jeres hjælp.

Jeg skal have nye gipsvægge op. Er gipsvæggene, vævklæberen, grovkornet spartel ok kvali fra Jem og Fix. Det er de billige mærker jeg går efter. Men er det ok eller skal jeg smide lidt ekstra mønt og køre i Bauhaus/XL og købe lidt "mærkevare". 

12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Lige netop det du nævner der ville jeg absolut ikke købe i jem og fix. Det er ringe kvalitet. Jeg ville helt klart anbefale at købe det i XL eller stark.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Også selve gipspladerne? For der er det næste dobbelt op i Bauhaus og de er stadig ikke de brandgodkendte.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Jeg ville også undgå dem og fix på fx vævklæber og spartel (især på spartel er der virkelig stor forskel på om du arbejder med et for billigt eller et ordentligt produkt).

Jeg har selv brugt yunik produkter (kan fx købes hos malinglagersalg.dk) til vores hus. Det er et af Flüggers "sub-brands" og bøtterne indeholder det samme som det der hedder PP-mester maling (Der så kun sælges engros til malermestre). Det er billigere end dyrup/flügger men har en kvalitet som man faktisk kan arbejde med.

Et alternativ er at tage til den lokale trælast ala Xl-byg og bede dem give et samlet tilbud med rabat på hele dit projekt. Det vil ofte give dig ganske fine priser. 


Ask

Jem og Fix har nærmest samme kvalitet som alle de andre er min erfaring. Omkring spartelmasser, væv og maling så har jeg været meget tilfreds. Men køb den fine eller mellem spartel - og bland evt. 1-3% vand før brug. 

Gips: Ville klart købe hos en E-handler og få det leveret - hvis det er mere end nogle få plader. Det er alt for besværligt med trailer m.v.

Alle produkter til malerarbejdet. Spartel, klæber, filt, maling... Som nævnt tidligere, køb fra JP Lagersalg (malinglagersalg). Deres spartel er Flugger spartel på billig emballage, det samme er deres Yunik maling.

Men køb medium sandspartel. Den grove er til større huller/meget skæve vægge,hvor der skal tykkere lag på. 

Fantastisk kvalitet til under halv pris. Og levering til døren.

Jeg har selv været forbi både Jem og Fix, Bauhaus osv. Hold dig til tidligere nævnte - så går du ikke galt i byen. Og der bliver råd til at lave lidt begynderfejl undervejs. 😉

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce

Jeg har brugt den grove sandspartel (den med sort låg) fra Jem&Fix til filsning af indvendige murstensvægge og det var en særdeles positiv oplevelse! Jeg valgte den primært fordi den var billigt, og jeg skulle bruge 15 spande!

Mine gipsvægge og lofter er spartlet med en medium spartelmasse fra Flügger. Jeg syntes ikke den var lige så god, som den fra Jem&Fix


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Pas på, at du i din iver efter at købe billigt, kommer til at købe nogle dårlige produkter/mærker. Det kan godt være, at du sparer et par håndøre, men arbejdet tager meget længere tid.

Gips: Her vil jeg vælge Knauf eller Gyproc gipsplader i kvalitet A1 og ikke de billigere GDS plade. Men du kan også vælge Fermacell fibergips, som er "skruefast" (op til 30  kg i en skrue uden plugs). Men som Ask nævnte, så gå i din lokale trælast og få et samlet tilbud på gipspladerne.
Hvis det er på en første sal, du skal bruge dine gipspladerne, så mener jeg, at der er krav til at gipspladerne skal være MK-godkendt = A1 plader.
Men det er der sikkert en mere fagkyndig person der kan be-eller afkræfte. Da jeg ikke er helt sikker på min formodning.

Bostik spartelmasse er udmærket, men vælge en letspartel, der er let at slibe.

Af maling har jeg god erfaring med, produkter fra Beck&Jørgensen (B&J) som laver nogle gode malinger. B&J 10 vægmaling har jeg selv brugt og den dækker godt.
Det er dækkeevnen der betyder noget, når du vælger maling og sidst med ikke mindst, at den ikke lugter og er fyldt med skadelige stoffer.


Med venlig hilsen

Allan Johansen
-------------------------------------
Sådan kan det gå: http://www.youtube.com/watch?v=KaHm1ecBCgw 

Tak for gode råd. 

Det bliver XL, som jeg lige forhører mig hos. De ligger lige rundt hjørnet.

Mvh

Anders

Jeg kan også anbefale Malgodt.dk De har kyndig vejledning hvis der brug for det..

Mvh.

Mikkel

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også