Renovering af gammel DeWalt batteri

Jeg har en gammel DeWalt skruemaskine liggende med et færdigt batteri.  Det indeholder 15 stk sub-c 1.2V/1200mAh NiMH elementer.  Maskinen, som var en af de helt dyre på daværende tidspunkt, fungerer fint og har stadig mange år i sig.  Og den skal kun fungerer som ekstra/reservemaskine til min noget nyere maskine.
Jeg har fundet sub-c elementer på batteribyen og conradelektronik, hvor jeg bl.a. kan få 3000-3700mAh NiMH elementer med loddefane til 25-35 kr stykket.

Men kan det overhovedet betale sig i forhold til et nyt?

Er der ellers noget, jeg skal være opmærksom på?

Jeg har en gammel DeWalt skruemaskine liggende med... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

nl89 og je_ns

Tak for svar mht. måling af batterier.  Det er så næppe aktuelt her, da batteriet simpelthen bare er slidt i bund.

Pizzabager

De der 2 TB usbsticks har jeg set på wish.  De koster gennemsnitligt en 50er.  Og de er nok først realistiske for den almindelige forbruger om 4-5 år.
Men problemet er, at man ofte faktisk kan skrive til dem, da de trods alt har lidt kapacitet.  Men der er fusket med tabellen, som der ikke kan reformatteres ud af.  Og den eneste måde, de kan testes på er en meget langsommelig skrive-/læseproces.  Den proces tager et par timer på en standard 8-16GB nøgle.  Gang det så op til 2 TB.
Google "fake chinese hard drive", vælg billeder og få et godt grin.

uldal

Jeg ender nok også med et kopibatteri fra batteribyen.  Det ser ikke ud som det kan betale sig selv at renovere det.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis