Alarm u. abonnement der snakker med IP kamera

Jeg leder efter et alarmsystem af typen der ikke er koblet til en central men giver besked til mig og naboen, gerne både via GSM og internet (da begge metoder kan saboteres). Mine krav er ret standard, bortset fra ét:

Jeg vil gerne have 1-3 IP-kamerarer men de må kun kunne aktiveres hvis alarmen er gået. Formålet er at se om der er folk i huset, så jeg kan ringe til politiet og sige noget med sikkerhed, men hverken jeg eller min familie ønsker at vi kan overvåge hinanden. Hvis det ikke er slået til som standard, kan vi også give naboen adgang, uden at blive overvåget.

Der er masser af systemer hvor man kan tilkøbe et kamera, men jeg har kun kunnet finde nogle hvor kameraet i bedste fald er en del af samme app - men altid aktivt.

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg tænker umiddelbart to løsninger:

1.) Du kunne bruge en Jablotron JA100 tyverialarm og så vælge rumdetektorer med kamera. Når alarmen aktiveres tager de en række billeder og kan sende dem til app, eller som en SMS med et link til billederne på Jablotron Cloud. Naboen kunne så blot modtage alarmer og billeder som SMS. I app’en kan du se video-on-demand og det skal naboen jo ikke kunne :-)

2.) Du kunne i princippet installere en hvilken som helst tyverialarm og så opsætte nogle IP-kameraer, fx Hik Vision som kan kører via Hik-Connect. Tyverialarmen kunne så have en udgang som tænder for kameraerne, når tyverialarmen tilkobles. Når jeg ikke ville tænde kameraerne ved alarm blot skyldes det, at de kan være lidt tid om at starte op og connecte. Og så er tyven nok væk. 

Alternativt kunne kameraerne også tilsluttes en optager, så kameraerne også optager, når tyverialarmen er tilkoblet. Denne løsning har jeg fornyeligt lavet for en kunde. 


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis