Betondæksel i belægning

Jeg er ved at lave en sti rundt om huset i herregårdssten. Problemet er, at jeg har to brønde 315 med betondæksel/kegle, som stenene skal rundt om. Vil det blive pænt? og vil man kunne komme i brønden uden at stenene skal op? Der findes firkantede karme, som løser problemet, men de koster også min 800kr pr. stk.

Nogen der har billeder eller erfaringer?

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det er nok stik imod alle regler, og god skik.

Men jeg har sænket mine brønde, og lagt fliserne hen over.

Jeg har målt nøje op, og lavet en tegning..


Men er det brønde du jævnligt skal kunne komme til er det jo bøvlet.

Får du skåren pænt til, burde det ikke være et problem, at få dækslet op.


Vi prøver igen, i morgen --

Du kan få dæksler der ligner herregårdssten, men du har ret de koster...

https://www.lavprisvvs.dk/Afloeb-Kloak-Daeksler-Karme-Jesmig--Jesmig-fast-karm-55-mm-med-daeksel-til-opfoeringsroer-paa-315-425-mm-Maks-belastning-1-5-ton-1000027560.html?gclid=CjwKCAjwpIjZBRBsEiwA0TN1r-Gfoivg3-TrPYcFd6vbyTUGgf0vXENMz3yYPll-vJ-Tt01Tu6GDShoCj6wQAvD_BwE

Tidl havde jeg en brønd på samme måde. Dér lagde jeg en større flise (40x40) som dæksel og så mindre sten i resten af belægningen.  På den måde kan de se hvor brønden er, relativt let komme til den og uden at bruge en formue. 

Hvis du er super spif sikrer du "dækslet" med et underlag af beton sådan at du ikke skal ud og rette af hver gang du har låget af

Jeg har en gang lagt et "rødgods" dæksel over en tagnedløbsrensebrønd (det kostede 5-800 kr.), fliserne er nemme at skære til med en vinkelsliber når det kun er lige snit. Jeg har også en gang "rundskåret" nogle 30 x 30 fliser (og justeret med nogle brosten/chaussesten), det er lidt mere bøvlet. Det største problem (iflg. min mening), er at få dækslet i niveau med flisebelægningen.


Træd ikke på mine ledninger :o)

På min arbejdsplads har jeg lige justeret et areal med belægnings sten ( taget op rettet af og lagt ned igen) . Der kører truck og elstablere. En kloak rist blev lagt ned i beton og vibrator kørt hen over i samme omgang som belægning. Det blev perfekt. Rigtig højde, beton blev vibreret og dæksel kom på plads. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Tak for svar. Jeg prøver at skære til rundt om betondækslet. 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis