Sikkerhedsventil / lavt tryk

Hej alle, 

Jeg har længe bøvlet med et meget lavt tryk på det varme vand. Jeg tænkte at der nok var en ventil der hang lidt, så har prøvet at lade vandet løbe et andet sted i huset, mens jeg åbnede sikkerhedsventilen. Det virkede ca. 10 sek. I den forbindelse har jeg taget slangen fra overløbet op af afløbet og kan konstatere, at der løber MEGET vand ud. Ca. 50 liter blev det til i går aftes inden jeg besluttede at slukke for det varme vand. Håber ikke det har stået på ret længe.. :/

Tror I det er nok at prøve at skifte sikkerhedsventilen?


Med

Jesperbha

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Når du har tappet varmt vand et sted, skal der løbe lidt ud. Men 50 L på en aften er voldsomt 0,05 - 0,1 L ville være mere passende. Så du bør skifte sikkerhedsventil. Men jeg kan ikke forestille mig at det kan have noget med vandtryk i haner at gøre. Hvis det kun er galt 1 sted, så ville jeg gå efter perlator /si i udløbstud eller bag armaturet. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Hej Erik,

Tak for svar. Det er galt flere steder, dog ikke de to steder hvor vi har omløb med pumpe på.

Spørgsmålet er om ikke også kontraventilen trænger til en udskiftning? Den kan vel godt have indflydelse på trykket?


Mvh

Jesperbha


Ja, kontravenilen kan udmærket være synderen for lavt vandtryk. Hvis den er udført som justerbar kontravenil kan det tit hjælpe blot at lukke og åbne for ventilen. Ellers prøv at adskille, rense og smøre med hanefedt.

Erik: Stort tillykke med "jubilæet" i dag. Det må have taget mange timer at nå så langt, men du har jo også hjulpet rigtig mange.


Søren O

Ups Søren O. 10000 det havde jeg ikke lige set. 



Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Hej Jesper har du fundet fejl ? 

Mvh John 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis