hvor meget isolering har jeg iflg denne byggebeskrivelse?

Hej


Jeg vil gerne anlægge gulvvarme i min entré (se vedhæftede) men er i tvivl om hvor meget isolering der rent faktisk er under gulvet


har jeg 30mm kork

eller 30 mm kork+50mm batts


jeg har nemlig ikke så meget plads at gøre godt med ifht at isolere mere, som spå er om det er rentabelt og om det skal være vand eller el (kun 5m2)

planen er at lægge 25mm EPS sporplader med 16mm rør og så ca 10mm flydespartel - fliseklæb og klinker


p /p
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det kommer jo lidt an på hvor du ønsker at have gulvvame. Den byggesag som tegninger omhandler er kun for tilbygning med det flade tag, som ligner et indgangs parti og i tegnings oversigten betegnet som vindfang.  Det er tegnet i November 1980. Jeg kan ikke se om det er den du kalder entre

Der står at ved nyt fundament ( altså bunden af tilbygning) der har du 50 mm pladebats. Mon ikke det er nede ved kælder døren. 

Oppe har du korkgulv øverst, så 15 mm rocklit ovenpå terrændæk. Og under terrændæk ( måske loft over kælder dør) 15 mm rocklit opsat i asfalt.

Hvis entre er i den gamle del, så er der vel kælder under. Det er så ret enkelt at se isolering der.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik


jo det er entreen som er beskrevet på tegningerne jo og er 5 kvm - 

så worst case 65mm plus evt 25mm EPS sporplade så kommer op på 90mm ca


er det "nok" til vand gulvvarme nu der ikke er mere plads at give af ?


p /p
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også