Hue lightstrip som spot under overskab i køkken

Er bange for at jeg har savet grenen af jeg sidder på. 

Har købt en Philips Hue lightstrip som jeg vil bruge oppe under overskabene i køkkenet. Det er et lampeudtag, det skal monteres i, så jeg var hurtig og klippede adapteren af (se billeder) 

En der ved hvad der skal monteres hvor? Eller er det et håbløst projekt jeg har lavet her.. 😪


12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Vedhæftede filer:

Tag et billede af det, som du har klippet af. Det er sandsynligvis strømforsyningen, og den kan ikke undværes. Du kan ikke tilslutte den uden strømforsyning.

Du kan udskifte dit lampeudtag med en 1m stikkontakt ( https://www.harald-nyborg.dk/p7772/stikkontakt-1-modul-u-a-hvid ), som du så kan sætte strømforsyningen i.

Altså det kommer vel an på hvad din adapter har af funktion. Men mit bud vil være at den laver 230v om til 12v eller 24v som din lightstrip så skal bruge.

Hvis du slutter din lightstrip direkte til lampeudtaget (montering i N og M1 er det bedste bud), er det ikke usandsynligt at den brænder sammen hvis den ikke er lavet til 230v.

Umiddelbart tænker jeg at lightstrippen er lavet til en anden form for montering, normalt kan man købe nogle hvor adapteret ikke har et stik men bare to ledninger som så kan monteres i lampeudtaget. 

Lav evt. en post med et billede af den adapter du har klippet af hvor man kan se teksten på den. 


Ask

skaden er nu ikke større end som så, sidste billede er en 24 volt dc strømforsyning, som du med fordel ville kunne erstatte med en der er til montering på væg, eller under skabe og de koster ikke det vilde  

feks.  en som denne  


Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.

Hej Neubert (og jer andre) 

Tusind tak for hjælpen so far! 

Jeg har lige talt med AvXperten, og de giver dig fuldstændig ret! Jeg har lagt en ordre og krydser fingre for at det virker! væsentligt billigere end at skulle købe en ny lightstrip og ændre lampeudtaget til en stikkontakt! 

Hvis det har interesse, så lægger jeg en status op, når jeg har fået det installeret herhjemme! 

Med venlig hilsen
Andreas 

Hvordan gik det med installationen? Jeg har nemlig den samme udfordring herhjemme.


Rasmus
Nogen som har løst ovenstående problematik. Vil helst undgå stikkontakten, da det vil fylde at for meget.
RasmusTS skrev den 07-10-2018 22:06:10

Hvordan gik det med installationen? Jeg har nemlig den samme udfordring herhjemme.

 i mit svar længere oppe i tråden har jeg lagt et link til en strømforsygning der kan bruges.


Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis