Maskine til græsklipning

Ja så knækkede bladet på leen sgu mens jeg var ved at trimme det lange græs langs hegnet. Ville reparerer den, men umuligt at bore huller til bolte i det hærdede stål. Er ikke meget for at købe en le igen og snart stå med endnu en knækket le. Men hvad kan man få af maskiner, som kan bruges til at trimme langt græs. En græstrimmer har jeg prøvet. Det lange græs snører sig om trimmerhovedet/spolen og sætter sig fast. Prøvede med min batteridrevne hækkeklipper, men det er vist ikke det en hækkeklipper er beregnet til. Ellers kunne jeg godt have købt en stanghækkeklipper. 


 

Ja så knækkede bladet på leen sgu mens jeg var ved... Vis hele indlægget
26 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Den aflange slibesten der fulgt med er nok ikke meget bedre end dem fra harald. Har overevejet deres scheppach vådsliber. Bænksliberen synes jeg er for voldsom. En vinkelsliber er vel ikke meget bedre. Hvad er en god slibesten?


Har iøvrigt haft kontakt med forhandler. De sender et nyt blad.


 

God service af forhandler...   

Men jeg tror helt klart at lige netop en le - det kan betale sig at købe gammelt.. så måske lige ud på et par loppemarkeder eller lign.? (ved ikke om man kan finde noget sådan et sted??)

Jeg har en med hjemmefra, som har fulgt mig altid.. den er rar at tage frem, og bringer mange svedige dage frem i tankerne.. (med at fjerne græs under el-hegnet) - men rare - med en duft af græs også :-)  
Tror nu aldrig den blev justeret?? Måtte bare finde den vinkel den skulle bruges i - efterhånden som højden på personen(mig) ændrede sig.. ;-)

Til det, jeg brugte den til dengang, ville jeg ej heller i dag, vælge noget motoriseret.. leen er meget effektiv..


Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Tror da en  scheppach vådsliber, er ganske udmærket, husk masser af vand, og tålmodighed, så skal det nok lykkes.

Når den har fået en tur af vådsliberen, sliber du den ude i marken med strygestenen så den altid er skarp.


Vi prøver igen, i morgen --

åh ja, kunne godt tænke mig en gammel le. dog ikke de tunge af træ.


 

Ledrag af asketræ er meget (!) lettere end dem af metal. Igen, kig på legrej.dk (og nej jeg ejer ikke firmaet). Disse tillader også at vinklet på bladet justeres med skruer, dvs ingen opvarmning, hammer el lign. Det hele er gjort på 5 min. Ift at købe en brugt tror jeg ikke det kan betale sig.

En god slibesten fåes samme sted. Er billigere en noget motorriset vådsliber el lign, og når du alligevel skal skærpå for hver 5-10 min er en vådslibesten i bæltet det absolut mest effektive. Den giver også det optimale skær som er med konkav æg. Brug 30 på youtube - der er flere virkeligt gode instruktioner


nu ved jeg ikke hvor du er fra, men jeg har en gammel hyl til at stå. Den kan afhentes. 

mener både hyl skaftet og bladet er der, nok lidt rusten

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis