Tahoma eller Velux Integra styring

Vi står i en beslutningsprocess omkring Somfy Tahoma og Velux Integra styring, da vi er ved at få en markise (Somfy IO motor) og nogle Velux motoråbninger samt gardiner med motor, som også kører IO. - Som jeg forstår det, kan både Somfy Tahoma og Velux Integra styringen være kontrolenhed for alle disse motorer.

Men hvilken skal vi så vælge? Er der nogle erfaringer?



4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej Jakobjp

Hvad valgte i for en styring ? 



Vi har købt displaystyringen fra Velux, da den samtidig er fjernbetjening og sidder flot på vægen. Det virker fint både med Velux produkterne og Somfy IO produkterne, men er ikke koblet sammen med resten af Smart Home. Desuden kan den ikke styre vores Somfy RTS produkter. - Problemet med Tahoma boksen er at den godtnok kan RTS også, men dog ej heller har et API eller lign. til integration med andre Smart Home løsninger. Derfor valgte vi den som vi fandt optisk flottest, når nu vi ikke kunne få den funktionalitet vi ønskede.

Jeg ved ikke hvordan det skulle integreres med evt. Somfy-produkter, men hvis man har en Velux KLF200, kan boksen (og dermed vinduerne) kontrolleres via deres API, vi har 7 ovenlysvinduer som jeg styrer gennem Home Assistant. API'et er ret nyt og kræver opdatering af firmware i boksen, bliver man på den gamle firmware kan boksen dog også styres gennem Home Assistant, men er så lidt mere ... primitiv (arbejder med scenarier i stedet for at styre enkelte enheder).

Ja, jeg har set KLF200 men er ikke rigtig nået længere. Problemet er at den ej heller hjælper mig med RTS, hvorfor jeg så alligevel skal finde en yderligere boks til RTS produkter... 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis