Sartano dobbelt afbryder med korrespondance

Hej :-) 

Ved ny installation uden brug af korrespondance, hvordan skal den bruges? Skal have en ledning med indgående strøm for oven og 2 udgående forneden, som skalgå til hver sin srikdåse. Har prøvet med en enkelt ledning sammen med mit voltmeter og strømmen flytter sig alt efter hvilken kontakt jeg trykker på, formoder det er noget med korrespondance funktionen, som skal køre internt i stikket. Men er helt blank her. En der gider at beskrive hvad der skal i de 2x3 terminaler? 

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det er jo sikkert en korrespondance afbryder som du beskriver, jeg kan ikke bedømme den. Og det er jo det den kan, altså omskifte fra P klemme til de 2 klemmer . Den kan naturligvis tænde som en 1 polet afbryder, altså tænde 1 lampe eller tænde 2 lamper men SAMTIDIG.

Skal du tænde 2 seperate lamper skal der købes en Kroneafbryder. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

En korrespondance afbryder er jo netop kendetegnet ved at den "skifter" mellem tændt og slukket.. Altså når den ene tændledning er tændt er den anden slukket og omvendt, når du har en fase på P klemmen.

Så som Erik skriver, hvis du skal tænde to uafhængige ting er det en kroneafbryder du skal bruge. 


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Den afbryder, du har købt, er en dobbelt korrespondanceafbryder. Den kan også fungere som enpoletafbryder eller kroneafbryder. Prøv at se om der to klemmer, som er mærket med et P. Til disse to forbinder du din fase og kan så forbinde afgangen til den klemme, der er spænding på når tangenten er trykket ind forneden. Du kan bruge dit instrument til at finde klemmen P ved at måle mellem de tre klemmer i hver side. P er den klemme som giver kontakt til en af de andre når du skifter stilling på kontakten.


fase

Ja det har du sgi da ret i Fabrin. Med det antal klemmer er det sikkert en dobbelt korrespondance, jeg kan bare ikke gennemskue at  trykknappen er delt. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis