Lægge store havefliser 90x60

Hej. Min kone har set sig varm på noge store betonfliser. Vi skal ha lagt ca 85 kvm. Fliserne er 90x60x8. Så jeg tænker de vejer omkring 100 kg pr stk. Er der nogen som har gode råd og ideer til at læggen denne slags fliser nemmest?   

Tak

Vh.

Hej. Min kone har set sig varm på noge store... Vis hele indlægget
18 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Gir man flisen et tryk med brolæggerjomfruen også?

Vh.

Nej ikke hvis dit underlag er korrekt udført

mvh.

Mikkel

Nitter skrev den 10-06-2018 18:53:43

Åh hold op  , det har jeg nu snildt kunne overlevet uden men fra mine helt unge dage. Fordelen med sækkevogn er at man kan køre rigtig mange efter hinanden og dermed få lægningen overstået på ingen tid.     

Hold selv op.. at opfordre andre til at ødelægge sig, fordi du ikke liige synes du har taget skade??  heldige du..

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

dem som jeg husker man lagde med sækkevogn hed 40x60 cm fliser. Det er normale fortovsfliser. 

Jeg har aldrig set eller lagt 90x60x8 cm fliser. Mon ikke det er som med fisk man har fanget, det er stort set de eneste dyr der vokser efter døden.   

Du kan på ingen måde lægge dem med håndkraft, bare sådan lige. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Natur skrev den 10-06-2018 20:57:58

Hold selv op.. at opfordre andre til at ødelægge sig, fordi du ikke liige synes du har taget skade??  heldige du..

Nej, har ikke opfordret nogen til at ødelægge ryggen. Det er nemlig noget uforstandige mennesker gør selv. Jeg, der er søn af en cementstøber og entreprenør fortæller bare hvordan man i gamle dage lagde kørefliser uden at komme til skade.      

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Annonce

Store fliser er svære at lægge. Ikke kun pga vægten, men også så der ikke kommer kant. Fliser vil også ALTID sætte sig over tid. Også selvom du ikke køre på dem. Nogle steder mere end andre, og det kan bare hurtigt ses med store fliser. Mindre fliser udjævner det lidt bedre.

Tak for alle svarene. 

Jeg har besluttet mig for en 30x60x6 beton flise. 

Hvor meget fugebredde skal de have? 

Jeg tænker at købe noget ukrudtshæmmende fugesand. 

Vh.

De 30x60x6 fliser jeg lagde, havde sådan en lille lodret vulst, så de skulle bare skubbes helt sammen, mener det gav ca 4mm fuge...

Så mon ikke også dem du køber har det...

Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis