Multi buskrydder/hækkesaks

Vi har en relativt stor og meget kuperet have med mange høje hække og bevoksninger hvor det er svært at nå med en almindelig hækkesaks. Dertil kommer en masse kanter der skal trimmes. Det er ubetinget krav at maskineriet skal være ledningsfrit - d.v.s. benzinmotor.

Nu er buskrydderen stået af, og har set at der kan fås nogle multiredskaber med hækkeklipper og buskrydder i en, men fungerer de? Prisen er egentlig mindrebetydende - mere vigtigt er at det fungerer i dagligdagen og at motoren starter ubesværet. Nogen anbefalinger, eller er det bedre at købe eks. en god buskrydder og en lang hækkesaks? Ulempen er selvfølgelig også at alle disse maskiner fylder op i redskabsrummet.

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det må ikke være akku? Man er kommet ret langt på det område.


Elektronikteknikeren

Jeg har sådan en buskryder /hækkesaks / topsav fra p-lindberg den starter og gør det udemærket , efter jeg lige finjusterede karburatoren. En god investering dog larmer sådan en del . På arbejdet har vi en i Husqvarna den er lækere og larmer lidt mindre, bedre sele osv.

Jeg har en Stihl kombimaskine på arbejde den virker rigtig godt, og i super kvalitet.

Men den er jo så heller ikke billig...

Jeg har følgende tilbehør til den

Buskrydder

Stangsav

hækkeklipper

løvblæser

Samt div forlængerrør.

Da det hele jo kan adskilles fylder det ikke alverden, og kan nemt pakkes væk

Denne grundmaskine http://www.stihl.dk/STIHL-et-komple...30-R.aspx#

og tilbehøret findes her. 

link til Stihl tilbehør



Vi prøver igen, i morgen --

Tusind tak for alle indsparkene   

@Gregeren: Hvis power og driftstid var o.k., så egentlig gerne. Men de redskaber jeg til dato har set venner og bekendte bruge er nærmest legetøj som absolut ikke producerer nok. Kan dog se at eks. Stihl har noget der nok var interessant (rygbåret batteri), men så begynder prisen så også at komme deropad når man kun har et sporadisk behov til en lille have på 2000 m2.

@nl_89: Den kunne jeg godt overveje, specielt er jeg lidt lun på alu-trimmerhovedet hvor det er nemt at skifte tråde. Den virker dog meget klodset og tung - er det nemt at skifte mellem trimmer og hækkesaks?

@Je_ns: Har en Stihl løvblæser, og det fungerer må man sige. Men prisen er så også lige lidt i den pebrede ende, og det er maskiner som nok sjældent kommer på bud :-)

Ja Stihl er dyrt, men nu skrev du jo prisen ikke betød så meget.

Jeg har en kollega der har noget Stihl batteriudstyr, det er virkeligt lækkert, men så går prisen jo også helt amok.

Nu ved jeg ikke hvor meget du har brug for trimmer/buskrydder, er det kun til mindre ting såsom lidt græskanter, er en akku faktisk ganske fin, og har du akku værktøj i forvejen, kan du jo bruge de batterier, hvis du køber en i samme fabrikat.

Jeg har selv en Makita trimmer til 18 volt, den bruger jeg til min 1200 m2 store grund. (så hænger der en Huaqvarna benzintrimmer i skuret der ikke bliver brugt)

Jeg har selv sådan en benzinstangklipper, den køre rigtig godt, motoren er utrolig nem at starte, og arbejder super godt, men det er jo så kun en stangklipper. 

den er åbenbart steget en del i pris, den var en hel del billigere da jeg købte

https://www.jnf.dk/da/product/stangklipper-hitachi-ch-55epas-msele



Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis