Er der klar til trægulv?

Hej alle LDS'ere.

Jeg er i den heldige situation, at jeg på torsdag rammer 28. dagen for hærdning af mit betongulv.

Har i forslag til, hvordan jeg sikre mig at gulvet er klar til at få lagt trægulv ovenpå?

Og er også i tvivl, om man bør lægge en fugtspærre under køkkenet, på samme vilkår som med gulvet?

Håber at høre respons 😃

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej, 

De 28 dage er en indikator for, hvornår betonen har opnået 80-90 % af sin styrke, men har intet med fugtindholdet at gøre.

Det er umuligt at sige, hvornår din beton er tør nok da der er mange faktorer, som spiller ind - type af beton, vand/cement forhold, RF i huset samt luftskifte og mange flere parametre.

Hvis du vil have en indikator på fugtindholdet, så kræver det en måling - hvilket medfører en lang række problemer, som kan være misvisende.

Restfugt i beton er ofte en overset problematik, men under de bedste forhold vil det sjældent tage under tre måneder for at kumme under 85 RF i betonen - ofte meget længere.

Men langt de fleste gulve bliver lagt før fugtindholdet er acceptabelt, og det medfører sjældent problemer. Du børe ligge en fugspærre ud på hele gulvet - også under køkkenet - tape den i overlæg, samt fuge den fast bag fodlisten 

/K

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis