diehl inverter 7000 R3 - producerer ikke strøm

Hej

Mit solcelleanlæg er stoppet med at lave strøm - Inverterens diode for indkobling bliver ved med at blinke. Jeg kan se at den ikke har produceret strøm hele ugen.

Jeg jeg har været inde i hændelseslisten og kan se at den første fejlkode er 0930, den har gentaget sig selv over de første dage, den ikke lavede strøm.

Jeg har prøvet at slå sikringesgruppen fra og koble den ind igen. Derefter fremkommer en række fejlkoder 2021, 2011, 2015, 2013, 2041, 2101.

Er der nogen der kan gennemskue, hvad der er galt??

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Fejl 930 indikerer 930 Isolationsfejl mellem PV+ og jord / PV– og jord
 ▪ Kontrollér solcellemodulernes isolation ▪ Kontrollér solcellekabelføringens isolation.

Ikke blokerende fejl 2010 Grænsen for amplitude til indtastningsfasen over- eller underskredet
 ▪ Spændingsamplitude i indtastningsfasen kontrolleres
2020 ... 2040
Netamplitude-fejl i spændingen i den ydre leder
 ▪ Kontrollér, at alle sikringer er tilkoblet ▪ Kontrollér, at alle 3 faser er tilsluttet
2080 Fejl i nettet i indtastningsfasen (spændingshøjdepunkt)
Ved hyppig forekomst: ▪ Lad alle forbindelser og sikringer fra hustilslutningen til vekselretteren kontrollere. ▪ Lad netkvaliteten kontrollere
2100 2110
Grænsen for netfrekvensen er over- eller underskredet
Hvis vekselretteren forsynes med nødstrøm fra en anden netfrekvens: ▪ Ingen foranstaltning nødvendig.

http://solarflex.dk/images/produkter/brugermanual/Diehl%207000-16000%20R3%20brugermanual.pdf

Du skal begynde med at kontrollere om der er fejl på solcelleanlægget. Mål spændingen, og kontroller om der er afledning til jord/stel. Det kan forekomme ved at der er beskadiget isolation på ledningerne fra solcellerne.

fase

Vil det sige 930 fejlen indikerer, at der er overgang i jævnstrømmen fra solcellerne til jord/stel.

Jeg har tjekket kablerne mellem solceller og inverter. De lader ikke til at være beskadigede, men solcellerne sidder på et ståltag på staldbygning ret højt oppe, så de er ikke lige til at besigtige. Kan der være risiko for at der er strøm i stålpladerne?

Fejl 930 indikerer fejl fra + eller - på solcellerne til stel/tag. For at afgøre om der er isolationsfejl, er det nødvendigt at måle på dit system. Har du nogen mulighed for selv at måle på solcellerne? Du skal måle mellem stel og + og mellem stel og -. Under målingen skal solcellerne være koblet fra inverteren. Hvis den ene pol fra solcellerne har forbindelse til taget vil der være spænding på taget, men her skal der tages hensyn til i forhold til hvad. Hvis der ikke er galvanisk adskillelse mellem solceller og udgangssiden på inverteren, kan der være spændingsforskel mellem tag og nul. Det kræver nogle målinger at afgøre helt præcis, hvad der er af fejl og deres årsag.

Du kunne, hvis du har mulighed for det, indledningsvis måle spændingen på inverteren og mellem + og nul, samt mellem - og nul.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis