PC program til tegning af hus

Er der nogen der kender til et simpelt program til at lave en grundplan over et hus.
Jeg har proevet 3D Home arkitekt, men jeg synes det er meget besvarligt at bruge, ogsaa fordi det er i 3D.
24 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
prøv at gå ind på www.tucows.com ind under windows og derefter business der står cad. der kan du finde en masse tegneprogrammer ganske gratis. jeg har en der hedder "cadst" den er meget simpel og nem at bruge, eneste minus er at den er på engelsk
Hejsa

Microsoft Visio er fremragende at tegne grundplaner i (og alt muligt andet fra skemaer til byplaner) Man bygger ved at indsætte vægge, døre, vinduer etc på bedste lego-klods maner... (ligner dem man ser i slagsopstillinger hos mæglere....) Det fungerer som en overbygning på Office pakken og kan fungere som en indbygget del af fx Word.. Det er super nemt at bruge

Eneste minus er prisen :shock: (Bill Gates er åbenbart ikke rig nok endnu) - jeg ved ikke hvordan dit forhold til software er.. såååå det må være op til dig :wink:

Mvh
/Niels
Det fines eit betre prog. som heiter "SmartDraw". prøv det

Venlig hilsen Ståldunken
Hej Bas_Life

Og velkommen på siden!

Og som ThomasB ville skrive " jeg snublede lige over adressen" som kommer her: http://www.smartdraw.com/

Mvh. JørgenE
er der nogen som ved om smartdraw kan køre i meter / milimeter ? :roll:
Der er et program der hedder floorplan 3d som er et alletiders hus tegne program. man kan vende og dreje huset og se det i foto realistisk billede.
Det kører også i mm. Det er bare nemt at bruge.

mvh
Anders
Hej soernf

Jeg benytter selv det program du har prøvet, og havde selv svært med det 3D. Men under 3D i menuen kan du vælge REMOVE 3D. Så er det meget enkelt at anvende.

God fornøjelse.
Jeg har prøvet flere programmer, også Floor Plan. Jeg syntes at de fleste af disse amatør programmer er meget svære at styre nøjagtigheden på. Jeg blev anbefalet at bruge MS publisher og det faktisk et glimrende program. Det fungerer lidt som et Auto CAD program, bare 100 gange nemmere at gå til. Jeg har selv tegnet grundplan, snittegninger og facadeskitser på dette program. Du skal selv slå alle stregerne, men de bliver til gengæld også helt nøjagtige idet du bare skriver målet på stregen du har markeret. Der er også en "fastgør til" funktion, således at alle hjørner bliver helt præcise på udskrifterne.
Bjørn
AutoCAD er bestemt ikke et svært program at bruge :!:

Det er stort set ligesom papir og blyant, hovedlineal, trekanter, passer og viskelædder. Hvis man kan det, kan man også tegne AutoCAD :shock: , det er selvfølgelig sat lidt på spidsen.

Mvh. Carsten
(En til hverdag glad AutoCAD bruger biggrin )
Der er yderligere 14 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis