Hjælp til traktor

Er der Nogen der kan hjælp hjælpe med at hæve det der baghalløj på en traktor så man kan bruge plog? Jeg tror det er en Ferguson 31. Sender et par billeder med. 

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Først skal du fjerne "stiverne" der holder trækbommen i stilling. Så vidt jeg husker skal kraftoverføringen tilkobles - håndgrebet på venstre side lige under sædet. Derefter løftes liftarmene ved at "hæve" lifthåndtaget på højre side ud for sædet. Der sænkes igen ved at "sænke" lifthåndtaget.


Søren O

Jeg vil mene at den der runde knop på det sidste billed over pedalen med tern er lift regulatoren. Motoren skal så køre og der skal være olie på. Kender ikke ferguson så ved ikke om pumpen får olie fra gearkassen eller om der er seperat olie til liften.

Nå der var han hurtigere Søren O


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.

Den runde knop med tern er en bremsepedal til baghjulet. Bremser kun på det ene hjul. Der sidder en tilsvarende pedal i venstre side. Den runde knop over pedalen er det jeg kalder lifthåndtaget.

Hudraulikpumpen tager olien fra bagtøjet. 


Søren O

OG for at køre med den slags maskiner, plov. harve m.m. skal du have en topstang monteret oppe hvor skråstivere sidder nu. De er i øvrigt monteret for at stabilisere liftarme i midterstilling. Hvis man trækker vogn i denne bom ville den ellers svinge meget fra side til side 

Denne topstang kan justeres i længde og dermed har du en af indstillingsmulighederne for pløjning (kortere topstang får plovspids nedad). Sålen på ploven skal helst gå vandret i jorden

en anden mulighed er spindelen på den ene liftarm. den krænger ploven. ( holder den lig når den ene traktorhjul går nede i furen. )

Dybde justeres normal på et landhjul på plov. 

Pløje retning justeres med rattet   




Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Jeg for alle svarene. Jeg havde sådan set prøvet de to håndtag, men havde ikke koblet ind. Så det er nok derfor det ikke virkede. Må se på den igen. Det er en jeg overvejer at købe. 

Annonce

Er det i øvrigt meningen den skal larme som om den ikke har en lydpotter ?

Hvis ellers udstødningen er tæt, skal den ikke larme. Der er en mulighed for at indmaden i lydpotten er rustet op, og dæmpningen dermed er reduceret.


Søren O

I gamle dage, da jeg var 18-19 år (det var i 1971) og kørte Morris Maskot, satte vi lydpotte på fra de gamle Ferguson bensin traktorer, de larmede tilpas højt til at det var sjovt. Ak ja tiden går, men sjovt var det dengang. Jeg ved godt at det ikke vedrører emnet, men kunne ikke lade være.

ha ha finn! Jeg stod i lære hos en Ferguson forhandler fra 66-69 og vi solgte mængder af lodret udstødning til de små grå (26/31). de blev bla brugt på Volvo Amazon, bagest på tværs.

Til Klyp, nej den larmer ikke, hvis du skifter dæmper. Pas på liftarmene. De har det med at knække, lige ved kuglen. Men det er mest, hvis der ikke er slingrekæder på.


 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis