Hjælp til tilslutning af komfur

Hej med jer! 

Jeg står og mangler hjælp til tilslutning af et lidt ældre el komfur.

Jeg er virkelig på bar bund med hvad der skal i hvad, da hvidevare ikke lige er min spidskompetence. Så jeg har afbilledet ledninger osv. også håber jeg der er en klog en i blandt os herinde. 

Tak på forhånd! 

Hej med jer!  Jeg står og mangler hjælp til... Vis hele indlægget
19 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Det gamle elskab SKAL udskiftes med et nyt Af EN prof. Lige nu - her ude i skoven i sverige handler det bare for mig om at få komfuret til at virke, da det gamle er kaput

prøv at se de 3 tegninger: El 1 viser hvordan ledningerne er ført ind i huset - EL 2 viser hvordan det gamle var forbundet OBS - der var også en en 0 ledning til det gamle - EL 3 viser hvordan jeg har gjort det. Uden 0 tilslutning da der ikke skal 0 til dette nye komfur

Skal jeg lave det om igen til det gamle og så komfur indtil jeg får en prof ud ??????

er det helt forkert hvad jeg har lavet ????

bjarne

Det vigtigste er at hver fase stadig kører gennem en sikring af egnet størrelse. Hvad er de på? 

Så som midlertidig installation er det nok fint nok, nu hvor du ikke skal bruge nul. 

Hvis du skulle have haft nul med ud til komfuret, ville jeg ikke turde gøre som nu, da man kan risikere at futte noget af hvis nullen forsvinder.

Du skal have sat en ny gruppe op som kan koble alle tre faser samtidig. Det er det sikreste.

Elektronikteknikeren

de er på 13 amp og selvfølgelig skaljeg have lavet det om så det kører på samme gruppe. Tak

bjarne

således at man ikke skal lukke af fol al strøm i huset når man evt- skal rode med komfur. I det hele taget skal hele elskabet udskiftes med nyt. det er noget ældgammelt noget fra fortiden

bjarne

Det kunne være sjovt med et billede af eltavlen, nu hvor det fremgår at det er fra "langt ude" i Sverige.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Annonce

Ja det er jo et lidt anderledes system. Sidder der ikke 4 pol grupper til venstre for. Der er tilsyneladende en lidt mere moderne tavle med din skinner. 

ja det er rigtigt. ved siden af sidder der en ny grupper der blev opsat af en PROF i forbindelse med at vi fik et lille udendørs spa Hele lortet skal ned og så skal der noget helt nyt op. Den eneste grund til at det ikke er gjort endnu er økonomi. Det er satans dyrt heroppe. lønnen er hvad den er og ikke værre end i danmark, men de tager en formue for et nyt elskab - 10-15.000 kr. for et elskab, som jeg kan se at f.eks. Green line tager 2-3.000 for. Så lige nu leder jeg efter en elmand der vil sætte et skab, som jeg selv køber, op  Har du ikke lyst til en tur til sverige       

bjarne

Det var da et tilbud.

Men prøv at tage et billede af den moderne tavle ved siden af. Måske er der plads til en gruppe mere, indtil økonomien giver plads. 

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis