navigation ??

jeg har i flere år brugt det levende søkort, indtil den gamle pc stod af,selvfølgelig supleret af papirkort og gps,men hvad skal man investere i i dag? søkort til pc,kortplotter,søkort til tablet,eller telefon ?? hvad bruger i andre? hvad er godt, og hvad er skidt ?


Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg har været i den samme situation som dig. Jeg havde en pc med Det Levende Søkort, den virkede et par gange, men pludselig kunne strømforsyningen til pc´en ikke mere, så den røg ud og der blev indkøbt en Lowrance 9 " kortplotter OG DET VIRKER. Forøvrigt er det Levende Søkort forlængst ophørt.


jeg har lige set en der vil sælge et exemplar af det levende søkort på dba for 500 kr så det skal man vist ikke købe,

jeg synes det er voldsomt dyrt ,da man ud over plotteren ,også skal have søkort, det løber hurtigt op . jeg tør ikke rigtigt købe brugt, der er jo ingen garanti for at det virkersom det skal

er der ingen der har prøvet søkort til tablet ??


Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

Prøv og søg på nettet, så tror jeg du vil finde ud af det samme som mig: Nemlig, at der er ingenting at købe til en overkommelig pris.

Nåe jo, hvis du har en Ipad, kan du købe søkort der virker til en meget overkommelig pris. Jeg bruger det ikke da jeg p.g.a. børnebørn har forbud mod pc, ipad, samt mobiltlf. ombord. ( Min Tlf. er gemt så ungerne ikke ser den.

Du kan få Seapilot (svensk firma) som app til iPad og Android-tablets. Hertil kan købes danske kort (og mange andre), se deres hjemmeside. 

Du kan også bruge kort fra NV, som har en gratis app der kan bruges til PC, tablets og telefoner. Virker fint. Kort over hele det baltiske område koster 389kr, og de opdateres løbende gennem sæsonen.


Hans-Henrik - Beason31 D404 "Dancing Wave" Lynæs

"Hav part i gode skibe eller slet ingen. Hold altid dit skib i god stand, og du vil få gode mænd med dig. Hav skibet klar tidligt på sommeren og rejs kun i den bedste sommertid. Hav altid solide grejer på dit skib og bliv aldrig for længe på havet om høsten, hvis du kan undgå det. Agt vel på alle disse ting, så skal det nok gå dig vel med Guds hjælp"

(Citat fra Konungs Skuggsjá, Kongespejlet, norsk bog om leveregler formet som samtale mellem far og søn. Ca. 1260)

Hej rolias

Vi har både Navionics (dyrt) og transas isailor (gratis) apps til iPad. Kortene til isailor er meget billigere end til Navionics og de fungere fint.

Mvh.Lotte


 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis