Tilslutte indbygningscisterne til afløb

Hej

Jeg er i gang med en større husrenovering. I den forbindelse skal jeg installere et væghængt toilet. Grohe rapid sl i lav version. Det medfølgende 90 graders afløbsrør skal tilsluttes eksisterende afløb i gulv. Her har man tidligere savet PVC muffen af, så der kun stikker ca 2 cm 110 mm PVC op af gulvet. Afløbsrøret fra indbygningscisternen passer ikke ned i PVC røret i gulvet (samme diameter) og jeg er kommet i tvivl om hvordan jeg korrekt tilslutter dem. Kan jeg blot anvende en multikvik eller findes der en anden mere egnet “muffe”? Cisternen skal beklædes med fermacell og fliser, så det skulle jo helst være tæt da man ikke umiddelbart kan komme til det efterfølgende. På forhånd tak.

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Velkommen på LDS

Du skal købe en skydemuffe LINK her er eksempel.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Nej ikke skydemuffe 


Du skal bruge den her 

https://www.multikoeb.dk/wavin-p-vare-3465/wavin-110-mm-erstatningsmuffe-p131711?gclid=CjwKCAjwr-PYBRB8EiwALtjbzyec-v3HSP7qUx7wfQWoMVA4LMnirm4df-2akrU0ITUVb-ycevvERRoCrgMQAvD_BwE


Det fikser jeg...

Mon ikke Eriks forslag er det rigtige når det er samme dimension. Jeg ville dog vælge en "dobbeltmuffe". Eneste forskel fra skydemuffen er, at der midt i dobbeltmuffen sidder et stop som sikrer at muffen ikke kan forskydes over samlingerne. En skydemuffeb bør kun anvendes hvis man er nødt til at "bryde ind i" en eksisterende rørstrækning, f.eks. tilslutte en ekstra afgrening.


Søren O

Hvis der kun stikker 2 cm. af det 110 mm. rør kan du ikke bruge en skydemuffe, fordi 20 mm er for lidt til skydemuffen. Brug i stedet for det forslag, som elmichael foreslår.


fase

Der skal naturligvis hugges ud så der er mere end de 20 mm, og det gamle rør skal reifes og smøres med sæbe, så det glider godt sammen. Men det gælder ved alle 3 forslag. 

Det gode ved skyde muffe og Søren O.s forslag dobbelt múffe er at du beholder den indre diameter. Rep. muffen laver en kant inde i røret som giver problemer med tilstoppede rør. Og ja jeg ved godt at afløbet ud af toiler er mindre, men alligevel er det noget "L... " med en indsnævring inde i røret.  


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis