Hjælp til Canon Pixma MG6150

Hejsa

Jeg har en Canon Pixma MG6150. Den vil ikke printe den sorte farve ud optimalt. 

Har skiftet blækpatron, renset printerhovedet 2 gange både i vand og salmiakspiritus. Tjekket patronerne, lavet rensning mange gange samt grundig rensning. Prøvet printerhovedjustering, dysetest, hvor den ganske rigtigt viser at den sorte BK farve ikke er optimal.

Er der nogle der ved om der kan gøres mere, eller har den bare haft sine bedre dage? :/

På forhånd tak :)

Hejsa Jeg har en Canon Pixma MG6150. Den vil ikke... Vis hele indlægget
21 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Tak for svar 😉

Dithe skrev den 08-06-2018 13:33:51

Kan sådan en laserprinter mon bruges til at printe billeder med, da jeg primært bruger den til det? 😀

 Ellers skulle du prøve at kigge på Epsons Eco-tank printere ?

https://www.epson.dk/for-home/ecotank 

Dem skulle det angiveligt være umulig og tørre hovedet ud på, forudsat man sørger for der er blæk på tankene, hvilket man ser gennem en stor rude i hver tank. Typisk skulle prisen være fra 50-90% billigere i blæk pr print, sammenlignet med en printer med små udskiftelige patroner som din den gamle.

 Efter min bedste overbevisning når en udskrift af billeder på en laserprinter ikke mere end op til sokkelindingen i forhold til et print på  fotopapir med blæk, også selv om det kun er fra en 4 farvet printer. En rigtig fotoprinter med 7 farver vil altid give bedste kvalitet men en 4 farvet er ikke så svært langt bagefter.

Jeg har i øvrigt selv lige skrevet en Epson hjem selv for tre dage siden, da mine patroner også har det med at stoppe til inden de bliver brugt op. Det koster dog kun en ny patron og ikke hele printeren her på min den gamle skriver. Til gengæld er patronerne så rimelig dyre i indkøb.  


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Du ved godt at der som regel er 2 sorte patroner i en printer, ikke? 

Man kan også vælge i programmet "gråtone udskrift" eller hurtig udskivning - så sparer printeren lidt på farven. Prøv at tjekke det.


Nitter har du set, hvad de ny laserprintere kan eller, er det bare noget, du har hørt og læst om?

Jeg har som sammenlignings grundlag adgang til både en blækprinter med alle de farver, du nævner og en laserprinter. Laserprinteren gør det rigtig godt også i forhold til blækprinteren med syv patroner.


fase
S. Fabrin skrev den 08-06-2018 23:33:01

Nitter har du set, hvad de ny laserprintere kan eller, er det bare noget, du har hørt og læst om?

Jeg har som sammenlignings grundlag adgang til både en blækprinter med alle de farver, du nævner og en laserprinter. Laserprinteren gør det rigtig godt også i forhold til blækprinteren med syv patroner.

 Det kommer naturligvis helt an på øjnene der ser. I mine øjne er et "laserbillede" dødt og glansløst i overfladen, nærmest lidt "fesen" selv om pulveret er lagt på specielt hvidt billedpapir. 

Printes der på almindeligt karton forsvinder billedets højlys nuancer næsten fuldstændigt og det ser endnu mere underligt ud. Det er sådan lidt som om at kigge på en fjernsynsskærm der ikke er blevet rengjort i en del år så der hænger et tykt lag støv på glasset.

Og nej, det er ikke noget jeg har hørt men set med egne øjne så sent som i den forgangene vinter, hvor emnet har været oppe og vende i vores lille uofficielle lokale fotoklub.   


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Annonce
DLG skrev den 08-06-2018 21:35:24

Du ved godt at der som regel er 2 sorte patroner i en printer, ikke? 

Man kan også vælge i programmet "gråtone udskrift" eller hurtig udskivning - så sparer printeren lidt på farven. Prøv at tjekke det.


 Hvis det er mig du henvender dig til, så ved jeg godt der er to sorte patroner i en fotoprinter. Det er nu ikke på grund af at det er muligt at spare på blækket ved kun at bruge den ene, men fordi den ene patron giver den dybsorte farve og den anden en mere grå sort. Så blander man også de to sorte farvet til alle nuancer mellem gråsort og dybsort ved billedudskrift.

Og nej, når du sparer på blækket i dine sorte udskrifter, sprøjter printeren bare mindre blæk ud på papiret så den sorte blæk virker mere grålig. Det samme gør sig gældende med kulørte udskrifter, da man også her undlader at sprøjte så tykt lag blæk på. Når man gør det sparer man på blækket og får en mere "mat" udskrift uden større farvenuancer.      


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.


Nitter skrev den 09-06-2018 09:10:02

 Hvis det er mig du henvender dig til


Det var mere til Dithe, trådstarter, men jeg mener lige præcis det du beskriver :-)

 

DLG skrev den 09-06-2018 14:08:31



Det var mere til Dithe, trådstarter, men jeg mener lige præcis det du beskriver :-)

 

 Ja ok, det er ikke nemt med gætterier.    


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Køb patroner hos "printer paradiset"

Har selv Cannon PIXIMA MG 7500 og har hele tiden brugt deres compatible patroner uden nogen problemer selv om der til tider er langt mellem udskrifterne

Polobjørn


"AUTOELEKTRIKEREN"

Tak for svarene allesammen. Jeg har da fået lidt at tænke på. 

Bare lige til info, så er det ikke fordi der slet ikke kommer noget sort farve ud, den er bare ikke optimal. Dvs at den er ikke SORT, men mere grå/sort. Jeg har ikke sparet på blækket 😉

Jeg har vedhæftet en fil som er en test fra printeren, hvor man tydeligt kan se, at BK ikke er som den skal være.




Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis