Hjælp til Canon Pixma MG6150

Hejsa

Jeg har en Canon Pixma MG6150. Den vil ikke printe den sorte farve ud optimalt. 

Har skiftet blækpatron, renset printerhovedet 2 gange både i vand og salmiakspiritus. Tjekket patronerne, lavet rensning mange gange samt grundig rensning. Prøvet printerhovedjustering, dysetest, hvor den ganske rigtigt viser at den sorte BK farve ikke er optimal.

Er der nogle der ved om der kan gøres mere, eller har den bare haft sine bedre dage? :/

På forhånd tak :)

21 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvis dyssen har været kørt tør og har stået stykke tid og tørre ud, kan du godt afskrive printeren da det desværre typisk koster mere at få udskiftet printhovedet, end du kan købe en helt flunkende ny printer for.    


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Hvad er det for printer farve du bruger? jeg købte noget billigt for billigt der brugte jeg mere farve på rensning af dyser end på at printe. har osse en canon pixma


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.

Med dit forbrug af printer ville jeg købe en farvelaserprinter. Den fås til ca. samme pris, som du skal give for et printerhovede til din printer. Det er en dyrere investering i første omgang, men blækket tørrer aldrig ud. Farvepatronerne er dyrere, men tørrer aldrig ud, og du kan skrive mange flere sider ud per patron.


fase

Jeg køber nogle billige farvepatroner, som egentlig leverer et rigtig godt resultat. Men du har nok ret, at man næsten bruger mere farve på diverse rensninger m.m. end det de skal bruges til.

Men kan det virkelig passe at man ikke kan gøre andet end primært at rense dyse hovedet, skifte patron eller diverse rensninger?

Tror du det er dysehovedet der er i stykker?

Annonce

s. Fabrin.

Nu ved jeg ikke lige hvad prisen er på disse patroner, men formoder at du snakker om prisen på de originale.

Jeg køber nogle billigere af ganske god kvalitet.

Det er da bestemt værd at undersøge, selvom jeg ellers er (har været) meget tilfreds med min Pixma.

Er der evt. nogle du kan anbefale.

Det er jo svært at sige om printerhovedet er kaput. Det farve som jeg havde købt ved printerfarve.dk var noget hø og jeg var osse nervøs for om jeg havde ødelagt hovedet. Men jeg satsede og købte noget ny farve der hvor jeg plejede at købe. Det er ikke den originale men en god kvalitet fra inkclup. Derefter kom der gang i den igen. Så jeg er færdig med at forsøge med diverse discount produkter.

Ps jeg var ikke klar over at farvelaserprinter var kommet ned i den pris. Når min canon opgiver ånden vil jeg da overveje sådan en ting.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.

Den sidste farvelaserprinter, jeg har anbefalet er en Samsung Xpress C430 Laserprinter - Farve - Laser. Her var prisen medbestemmende. Kunne også se på Denne HP laser . De nævnte printere er uden scanner, men den har du i din printer.


fase

Kan sådan en laserprinter mon bruges til at printe billeder med, da jeg primært bruger den til det? 😀

Ja, den printer udmærket billeder, men hvis du bruger specielt fotopapir, skal det være til laser. Fotopapir til inkjet printere brænder fast på laserprinterens tromle. Jeg bruger glittet papir med en vægt over 120 g/m. Det virker fint.


fase
Der er yderligere 11 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis