Trappetrin. Sparetrappe.

Hej eksperter og iderige personer.

Min kældertrappe er meget stejl, så jeg vil gerne lave alle trin op til sparetrappe trin. Træ er fundet. Det bliver tagkrydsfiner, der bliver limet sammen, tænker jeg. Det er stærkt, og ikke mindst billigt (jem og fix). Men jeg mangler en ide til hvordan jeg får forkanten pæn. Trin på en sparetrappe har jo en rimelig stor krumning, og jeg kan altså ikke finde ud af at dampe lister, for at kunne bukke dem. Det har ikke virket de gange jeg har forsøgt.

Nogen ideer ?.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
Arbejder på parogpsykoterapi.dk ​

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

En flad alu liste kunne være et bud.. (eller andet metal)

Prøv at kik denne video, han  har et meget simpelt set up, til at dampe træ.

(det begynder ca midt i videoen)

Vi prøver igen, i morgen --

Det er en skidt ide at sætte lister på forkanten af trappetrin uanset materialet.

Du risikere en "snublekant" hvis du ikke er meget omhyggelig med overgangen.

Den skal selvfølgelig være i plan med trin. Det er som afslutning, for at skjule krydsfiner lagene.

MVH

Se Min XSer her

Den skal selvfølgelig være i plan med trin. Det er som afslutning, for at skjule krydsfiner lagene. Kan godt se på video det ser dejlig nemt ud. Men jeg tror altså mine bøjninger er med for lille en radius.

MVH

Se Min XSer her

Det er der du får besværet ved at købe krydsfiner. Nogle limtræs plader ville være meget lettere at det af lave. Jeg ser at man kan købe 700 x400 x 27 mm bøg limtræsplader for 250 kr/stk. Så gætter jeg på du kan save dem til 2 trin så det bliver 125,00 pr. trin. 

Det er blot eksempel, jeg kender ikke målene. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Annonce

Vil en afslutning med epoxy som forkant måske kunne holde ?. Eller er det det dummest der længe er foreslået. Bare en tanke. Det kan jeg også slibe, fræse og forme. I dag er det med fernis på trin, måske man kunne få noget farvet epoxy eller selv farve det. Eller er træ og epoxy no-go.... Måske overfladen også kunne være epoxy. Jeg mener ikke 10 mm. bare et par mm. Tagkrydsfiner er valgt fordi det er meget hårdt ift. tykkelsen, med 4 lag vil jeg tro det næsten ikke vil giv sig. Trappen er smal.

MVH

Se Min XSer her

Husk også brandkrav til en trætrappe. Som jeg husker det er mindstekravet BD30 (branddrøj i 30 minutter), og så er krydsfiner ikke sagen.

Du risikere ikke at kunne brandforsikre dit hus.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på epoxymaling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også