lav selv NEM PARASOLFOD

Hej

Jeg har lige set en annonce hvor man kan købe en parasolfod, som kræver nogle fyldte sandsække til at tynge ned. Det gad jeg godt nok ikke flytte rundt med, for selvom jeg har 3! Parasoller på vores store terasse, flytter jeg alligevel meget rundt med dem i løbet af dagen. 

2 parasoller står i rigtig gamle firkantede cementklodser, men på et stabilt jernunderstel med hjul. Den 3. Parasol står i en gl. Tromle fra en centrifuge.  Den er støbt ud med cement og har et rør til parasolstangen. Det snilde er at man kan trille den, også når parasollen er slået op. I mangel af en tromle, vil en omvendt spand også kunne bruges. Lad være med at fjerne spanden når betonen er hærdet.

Jeg er glad for denne nemt flytbare parasolfod.

Ingeborg

Når lysten driver værket
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der er gået 6 år siden jeg skrev indlægget og nu har 1 parasol sagt farvel og tak. En ny parasol må købes og den gamle firkantede høje parasolfod af beton må i brug.  Den kan jeg ikke magte at flytte rundt med. Vi vil sætteen møbelhund med bæreevne på over 100 kg under foden. Tilpasse den til paraslfoden. Jeg regner med at møbelpladen skal beskyttes mod vand på alle flader. Er det ok?

Når lysten driver værket
Du kan købe nogle i metal som er beregnet til blomsterkrukker. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Den du viser har for lille areal til at stå stabilt i en smule vind, mener jeg.
Det er jo mere planstørrelsen end vægt der sikrer at den bluver stående.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Jeg har lige købt sådan en lille "flytter" hos Bauhaus da jeg skulle flytte nogle store fliser.
De kan bære 200 kg og er ganske små, måske var det noget.
link.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
PinkHenrik skrev den 31-03-2026 10:33:36

Jeg har lige købt sådan en lille "flytter" hos Bauhaus da jeg skulle flytte nogle store fliser.
De kan bære 200 kg og er ganske små, måske var det noget.
link. 

Den er smart og billig.

Eneste anke er måske at for at få ​den så lille er den udstyret med hjul dia 27 mm. Så den klarer kun små ujævnheder.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Helt enig, jeg brugte den (dem, for vi brugte 2 stk samtidigt) i naboens indkørsel med 50x50 fliser, så her gik det rimeligt nemt, men hvis det var hos mig, med kloster sten ville den nok blive mere problematisk.  

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis