Vandtryk falder ved påsætning af forlænger på flexrør fra blandingsbatteri

Hej 

Er der nogen der har en idé om, hvorfor mit vandtryk falder meget efter at jeg har monteret forlængere på flexrørene op til mine blandingsbatterier ?

Kan det være Balofixerne, som også er ny ??

mvh

Kurt

25 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvilken slags forlænger er der tale om? Er det faste rør?

Når man har rodet med sin vand installation, skal man lige tømme sien på tuden af hanen, den kan stoppe til med gammel rust.


Elektronikteknikeren

Prøv at tage et billede og lad os se hvad der er lavet.


Søren O

Et forlænger flexrør har meget mindre indvendig dimension sammenlignet med et fast rør, derfor bør du forlænge med faste rør, og kun køre Flex det sidste stykke.


Elektronikteknikeren

Det er rigtigt, men det er nu også kun det sidste stykke der er flex, altså det oprindelige ca. 20 cm + ny ca. 20 cm.

God idé med billede, her er et:

Det kolde vand kommer ind midt i billedet, går op i en bue (måske for krum ?) og fordeler sig efter den røde hane til henholdsvis vaskemaskine og vandarmaturet.

Jeg kan jo prøve at starte med, at se om der er tryk på vandet efter den røde hane ?

Annonce

Jeg vil anbefale dig at fjerne det "klyt" du har under håndvasken. Udskift den oprindelige "vinkelbalofix" i væggen med en dobbelt stopventil. (Søg evt. på "billigvvs.dk".) Så kan du tilkoble på den rigtige måde og undgå dine tynde slanger.


Søren O

Ok, tak, det kan jeg gøre. Mener du at flexslangerne er for tynde simpelthen ?

Som jeg også tidligere har skrevet bliver den indvendige dimension for snæver. 

I øvrigt ikke korrekt at lave det hele i flexrør, det skal laves i faste rør, dette her er noget dingle værk.


Elektronikteknikeren

Jeg kan ikke ud fra fotoet vurdere dimensionen på slangen, men når dit vandtryk er faldet væsentligt, er det da en nærliggende tanke. Selvfølgelig kan der ligge noget i systemet som lukker af for vandstrømmen. 

Alt andet lige, så får du en "korrek" installation med den dobbelte stopventil.


Søren O

Ok - tak for svar !

Jeg kan nu stadig ikke forstå, at en forlængelse af et rør med en specifik dimension, til et nyt rør med samme dimension, kan få vandtrykket til at falde, det kan da ikke passe ??

Der er yderligere 15 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis