Sort skærm i laaang tid efter log on.

Hej til Jer.

Er der nogen som har et bud på hvad som er galt når der kommer sort skærm efter log on til den enkelte bruger. Den er alm hurtig til at starte fra slukket til log on skærmen kommer. Derefter tager det en krig inden den kommer med skrivebord. Jeg har ikke taget tid på det, men det er så længe at jeg går fra den og så er den klar når jeg kommer 5-10 min senere. Det er en lenovo ThinkCentre Intel Core 2 duo 3.00GHz  4GB ram Win 10 64bit. det er noget den er startet på inden for den seneste måned. Extra spørgsmål: Er sådan en værd at sætte en ssd disk i i stedet for den almindelige som sidder der nu.

På forhånd tak.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
21 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Har du prøvet at gendanne den, til et tidligere punkt hvor den virkede.

Jeg har sat SSD i en ældre Lenovo, det køre perfekt.

Især hvis du kan klare dig med HD i beskeden størrelse koste de jo ikke det helt vilde.

Eks en 120 GB, til 262 kr. https://www.computersalg.dk/i/3520498/kingston-ssdnow-a400-solid-state?gclid=EAIaIQobChMI892Dv5u92wIVwsAYCh0oRw6xEAQYAyABEgJH8vD_BwE&gclsrc=aw.ds


Vi prøver igen, i morgen --

Hej tak for svar. Nej for det kan jeg ikke, det eneste gendannelsespunkt som er, er den 28-5-18 windows update vigtig opdatering og problemet med sort skærm er fra før det.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.

Når du endelig er logget helt ind, har du så mange ting på "skrivebordet"? Husk at dokumenter og mapper du lægger på "skrivebordet" i windows skal indlæses hver gang du logger ind og gemmes hver gang du logger ud.

Hvis det er tilfældet at du har lagt mange ting direkte på skrivebordet, bør du oprette mapper i dit hjemmebibliotek på c: og så lave genveje til de mapper på skrivebordet.

Jeg har ikke en windows-maskine tilgængelig, så følgende er efter hukommelsen: Hvis du kan bruge stifinderen og finde ikonet "Denne computer", kan du højreklikke på den og vælge "Egenskaber" og derinde i et af fanebladene finde ud af hvor stor din brugerprofil er(det er den der skal indlæses når du logger ind).


 

Hej Albatros.

Tak for det. Men jeg kan ikke finde størrelsen på min bruger. Men tror nu heller ikke at det var problemet eftersom der ikke er ændret noget væsentligt siden jeg sidst nulstillede den. 

Men her til morgen da jeg startede den kørte det hele som det skulle. Jeg ved faktisk ikke rigtigt hvad jeg har gjort, men foranlediget af Je-ns spørgsmål endte jeg ved frigøre diskplads og slettede en masse og nu køre det åbenbart. Så tak for nu indtil den er gal igen.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.

Hmm.. Typisk.

Men jeg er glad for at det virker nu, så må vi se hvad der bliver det næste du skal udsættes for

Når du bliver træt af windows, så kan jeg anbefale SolydXK som jeg har været med til at oversætte til dansk. Det er en linux-distribution, så er du advaret.


 

Annonce

@Albatros er det godt? SolydXK? Jeg har aldrig hørt om den distibution?

Mvh.

Mikkel

Kovas gå ind i indstillinger og se, om ikke du har fået den sidste ny opdatering til windows, den hedder 1803. Din beskrivelse tyder på at det er den opdatering, der er skyld i dit (forbigående) problem. Jeg skal gerne hjælpe dig med at finde ud af det, send en privat besked til mig, hvis det har interesse.

Det kan anbefales at sætte en SSD i, men vælg en på 256GB. 128GB er for lille, eller bliver det hurtigt.


fase

@ Albatros - SolydXK ?? det lyder som en sygdom??
Har ikke hørt om det og ville aldrig råde en kunde til at bruge noget sådant.. Understøtter det alm. programmer??
@Kovas - Jeg tror også det er en Win10-opdatering, der har drillet.. det giver forskellige problemer - specielt hvis man har for "lidt" plads..

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Hej Fabrin.

I indstillinger står: win 10 home. Version 1803. installeret 27/5-2018 Operativsystemets build 17134.48 Kan det så være en fejl på den opdatering 1803?

@ natur der er masser af plads 96 ledige GB ud af 138GB

@albatros. jeg har tit været træt af windows er engang nået så langt at jeg ville downloade en var det ikke en red hat det hed før linux? det lykkedes aldrig at få en korrekt download. Så købte jeg et sæt med 5 forskellige versioner af linux men kom aldrig i gang så lånte jeg dem ud og har aldrig fået dem tilbage. Når det kommer til stykket så er der altid noget andet jeg hellere vil lave. Men jeg har stor glæde af dette forum når jeg får rodet mig ud i noget som jeg ikke kan overskue.

fabrin hvordan fungerer privat besked nu. Hvis jeg går in i beskeder og ny besked søger dit navn hvor skal teksten så skrives?


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
FoXX skrev den 06-06-2018 17:45:18

@Albatros er det godt? SolydXK? Jeg har aldrig hørt om den distibution?

Mvh.

Mikkel

 Ja, det fungerer godt. Det er en Debian med lidt ekstra proppet i så den er nemmere at gå til for uerfarne. Den er meget mindre oppustet end Ubuntu, men er bygget på samme platform.

Den findes i 2 udgaver: SolydX der bruger XFCE som desktop og SolydK der bruger KDE.

/tony


 

Der er yderligere 11 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis