Sort skærm i laaang tid efter log on.

Hej til Jer.

Er der nogen som har et bud på hvad som er galt når der kommer sort skærm efter log on til den enkelte bruger. Den er alm hurtig til at starte fra slukket til log on skærmen kommer. Derefter tager det en krig inden den kommer med skrivebord. Jeg har ikke taget tid på det, men det er så længe at jeg går fra den og så er den klar når jeg kommer 5-10 min senere. Det er en lenovo ThinkCentre Intel Core 2 duo 3.00GHz  4GB ram Win 10 64bit. det er noget den er startet på inden for den seneste måned. Extra spørgsmål: Er sådan en værd at sætte en ssd disk i i stedet for den almindelige som sidder der nu.

På forhånd tak.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Hej til Jer. Er der nogen som har et bud på hvad... Vis hele indlægget
21 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Natur skrev den 06-06-2018 19:29:46

@ Albatros - SolydXK ?? det lyder som en sygdom??
Har ikke hørt om det og ville aldrig råde en kunde til at bruge noget sådant.. Understøtter det alm. programmer??

Tjah, hvis du ikke kender det skal du selvfølgelig ikke begynde at råde folk til at bruge det.

Men ja, det understøtter almindelige programmer såsom email, webbrowsere, tekstbehandling, billedredigering, præsentationsprogrammer, tegneprogrammer osv. osv.


/tony

 


 

Albatros skrev den 06-06-2018 20:31:40

Tjah, hvis du ikke kender det skal du selvfølgelig ikke begynde at råde folk til at bruge det.

Men ja, det understøtter almindelige programmer såsom email, webbrowsere, tekstbehandling, billedredigering, præsentationsprogrammer, tegneprogrammer osv. osv.


/tony

 

 Understøtter den office pakken fra MS, som jeg ikke ville kunne undvære.

Har en ekstra SSD HD, så det kunne da være sjovt at lege lidt med det.

128 gb hd passer fin til mig, men vi er jo heldigvis forskellige.  


Vi prøver igen, i morgen --
Albatros skrev den 06-06-2018 20:31:40

Tjah, hvis du ikke kender det skal du selvfølgelig ikke begynde at råde folk til at bruge det.

Men ja, det understøtter almindelige programmer såsom email, webbrowsere, tekstbehandling, billedredigering, præsentationsprogrammer, tegneprogrammer osv. osv.


/tony

 

 

Albatros skrev den 06-06-2018 20:31:40

Tjah, hvis du ikke kender det skal du selvfølgelig ikke begynde at råde folk til at bruge det.

Men ja, det understøtter almindelige programmer såsom email, webbrowsere, tekstbehandling, billedredigering, præsentationsprogrammer, tegneprogrammer osv. osv.


/tony

 

 Ok - men vi bruger noget programmerings software - ala AutoCAD/SolidWorks.. Det er nok ikke understøttet??

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Jeg ville også mene at en ram udvidelse ville gøre vidundere, jeg har dog aldrig ejet en bærbar.

På min stationære med win 10 skiftede jeg fra 8 gig til16 gig, det hjalp helt enormt.

Mvh.

Mikkel

dette er et godt alternativ til Windows.

je_ns skrev den 06-06-2018 21:01:06

 Understøtter den office pakken fra MS, som jeg ikke ville kunne undvære.

Har en ekstra SSD HD, så det kunne da være sjovt at lege lidt med det.

128 gb hd passer fin til mig, men vi er jo heldigvis forskellige.  

 Nej, ikke MS Office. Men du kan bruge en af de andre office-pakker som f.eks. LibreOffice eller OpenOffice. De to kan som regel også arbejde i MS-office filformater.


 

Natur skrev den 06-06-2018 21:11:29

 

 Ok - men vi bruger noget programmerings software - ala AutoCAD/SolidWorks.. Det er nok ikke understøttet??

 Der findes andre CAD-programmer der kan køre i Linux, og du kan faktisk godt køre AutoCAD hvis du bruger noget der hedder PlayOnLinux(det er en windows-emulator). SolidWorks kan så vidt jeg ved ikke fungere i Linux(heller ikke i en emulator).


 

Hej @Albatros - lige en tilbagemelding ... nej ok, så kan jeg ikke bruge det - det er a.l.a. Solidworks m.m. - så der er vist kun Windows .. men mange - helt private - kan sikkert bruge dine forslag med succes..

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Albatros skrev den 08-06-2018 13:44:53

 Nej, ikke MS Office. Men du kan bruge en af de andre office-pakker som f.eks. LibreOffice eller OpenOffice. De to kan som regel også arbejde i MS-office filformater.

 Så er det ikke noget for mig office pakken, skal kunne bruges, den vil jeg ikke undvære.


Vi prøver igen, i morgen --
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis