Kompressor kan ikke opbygge tryk mens den bruges?

2 cylindret (quin - air) stempel kompressor

På forhånd tak:)

Jeg er ved at rode lidt med en kompressor jeg har købt.

Problem) Kompressoren kan ikke finde ud af at opbygge tryk mens jeg bruger den, og det som om styringen ikke kan finde ud af det ved 6 bar, motor kører lidt op og ned i omdrejninger for til sidst at slå strømmen fra.
Den er 2 cylindret og har lige haft den åbnet og det ser ud til at kapacitater ikke er ens, de har i hvert fald ikke samme farve.

Kompressoren kan godt opbygge fra 0 til max indstillingstryk som er 0 til 8 bar

Link vedlægges på den specifikke type: http://www.quine.dk/608/kompressor-412--8--24--3-hk--230-v

Der må være et teknisk geni derude der lige præcis ved hvad det er:)

Hav en god dag
J


Kristian
2 cylindret (quin - air) stempel kompressor På... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Hej

Det er " OHM`S " lov fra fysiktimerne ! 

Modstanden i motor viklingerne er ret konstant !  

 så det er de to andre enheder der ændrer sig da de jo i følge Ohm`s lov hænger sammen   (spænding/volt  -  strøm/Ampere)

Falder spændingen (lange forlængerledninger) igen stor modstand (for tynd ledning) så stiger strømmen !

Har flere gange set "store vinkelslibere" brænde af pg.a. for tynde/for lange forlængerledninger (sådan en karl brænder 1600 Watt af ubelastet - når den bruges endnu mere) kommer nemt op og bruge 10 - 15 Amp. og så bliver ledningen varm = endnu mere modstand = endnu mere varme osv.


polobjørn


"AUTOELEKTRIKEREN"

Kan huske for mange år siden lavede Bosch en vinkelsliber på 2200 W, den var lidt svær at føde gennem en forlængerledning, men brugte jo så meget strøm at den bare "slog sikringen" så vinkelsliberen tog ikke normalt ikke skade af det.

Jeg har en Makita 230 mm vinkelsliber på 2000 watt, den har noget elektronisk styring, og med blød opstart, den klare sig fint med en forlængerledning, har endda brugt den med en 20 meter 0,75 m2 forlængerledning, så har på fornemmelsen den har en strømbegrænser indbygget.


Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis