Min skorsten skaller

Hej

jeg er ved at få renoveret mine skorstene og det koster en del.  Så da vi nu er nået til den tredje, som jeg synes er fin. næsten da, skorstensfejeren kan også  godt lide den,- så siger mureren at man ikke kan nøjes med at pudse den murede skorsten da fire af stenene er gået lidt i stykker, ser ud som om frosten lige har taget en cm og skud af, skallerne ligger på gårdspladsen og ser fine ud ikke porøse eller lign. Skal jeg bare rense af fuge lidt og pudse skorstenen? Selvom mureren måske har ret eller måske bare vil tjene 15 tusind på en ny top?

Mvh

Helle på Møn



Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det lyder lidt som mere salg ja. Hvorfor skulle han ikke kunne pudse det?

Jeg er ikke murer dog, kun en simpel smed.

Mvh.

Mikkel


Jeg havde et lignende problem, skorstenen blev først pudset af to forskellige murere, men afskalninger opstod.

Så gik jeg selv igang, først borup vandtæt efter afhakning af alt det løse, så skalcem tilsat betonbinder armeringsnet ilagt den våde skalcem og slutpuds med skalcem iblandet betonbinder.

det har nu holdt i 8 år.

Mvh Henning

Henning hvilken slags armering brugte du?


Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

Jeg brugte sådan noget  glasfiber der ligner en toiletrulle som anvendes til hjørner mv til badeværelser der opbygges på vådrumsgips det havde jeg nemlig, men net beregnet til puds vil nok være meget velegnet.

Overse ikke at bruge vandtæt først, da meget fugt kan trække ud fra den invendige side når der regner meget.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis