Nyt hus i stålhal.

Vi vil snart sætte vores hus tilsalg og bygge et nyt funkis hus.

Rodder meget i biler andet kørtøjer derfor har jeg kig på at bygge et stålhal med med fladt tag. den skal vare 300m2 i grundplan. I den ene ende skal der være en beboelse i 2 plan. 100m2 for oven og 100m2 forneden. 50m2 dobbelt garage i midten. de sidste 150m2 af grundplanen  skal bruges til mit værksted. samt lave et lager loft over dobbelt garagen på 50m2. 

Bygning kommer til at ligne industri. men skal bruges 100% privat.

Tror i det er umulig projekt eller ville det kunne lade sig gøre.

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

ja da, det du beskriver er jo blot skallen på huset så det er der vel ingen problemer der, du skal blot flg. gældende bygningsreglement for din bolig


Det dur jo nok ikke i et almindeligt boligkvarter, så et sted med blandet industri og boliger.

Eller ude på landet, på en større grund, eller køb en faldefærdig hytte, og riv den ned.

Der findes jo også blandet bolig og erhverv der er til salg.


Vi prøver igen, i morgen --

Ja, du skal i hvert fald nærstudere lokalplaner for det område du vil bygge i, inden du køber grunden. Det kan være begrænsninger i forhold til hvor mange etager man må bygge, men også krav til materialevalg osv.

Der findes ikke rigtig nået tilsalg vi kan bruge. Derfor synes jeg at det er mere nærliggende at bygge nyt. Der hvor vi har kig på grund, ligger nemlig i blandet beboelse og erhverv. Jeg må kigge på lokalplaner og høre kommunen af.

Annonce

Projektet er ikke umuligt og heller ikke økonomisk uforsvarligt. Det er en super god ide til bil entusiast. Jeg vil dog sige at det kan blive svært og sælge igen selv om der er længe til. Så tænker måske noget med et værksted ved siden af er nemmere og sælge og vil blive arkitektonisk pænere samt give flere muligheder. For alt samlet i en bygning bliver til en stor klump på grunden


Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Jeg tænker lidt at bygning skal være 12x25m ca 6.5 meter høj. Jeg ved ikke om det er en klods.

Jeg har en fornemmelse af at et hus på 12 meter, måske vil være lidt vanskelig at indrette. Beboelsen kommer så til at være ca. 12x6 m Jeg tænker på vinduer til alle rum m.m. Der kan vel ikke være vinduer i de 12 m ud til garage siden. 

Eller kan der på 1. sal hvis lidt af garage taget bliver ind draget til solterasse. ?


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Den vil nok blive 12x8.3m minus isolering. Hele gavlen i glas. 1 sal trukket en meter tilbage så der er åben med til køkken/alrum. I stueplan skal der være køkken/alrum. Stue. Kontor. Soveværelse. Entré og bad. På 1sal. tre børneværelse. bad og repo/fællesrum. Rummene kan jo være i siden af bygningen. Det med sol terrasse kunne jo godt være fint. Huset skal stå øst vest. Så der ville være fint idé med en terrasse på syd siden.

Jeg har været i kontakt med kommunen og det vil være svært at få byggetilladelse til. Øv. Jeg er gået i tænke boksen igen.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis