Craftsman kobling

Jeg har købt mig en craftsman 17.5 hk havetraktor som efterhånden giver mig grå hår. 

Den starter vældig gerne men når jeg så slipper bremsen/koblingen Ja så dør den simpelthen. 

Jeg er på INGEN MÅDE mekanikeren men syntes det er sjovt at rode med, men det her forstår jeg ingenting af.

Den starter fint om jeg sidder på sædet eller ej da den er luset. 

Den starter også selvom den står i går selvfølgelig med kobling nede.

Den går også ud hvis jeg forsøger at sætte knivene til på nøjagtig samme måde som koblingen.

Hvor skal jeg starte, gode råd modtages MEGET GERNE. 

Maskinen er med hydrostat.


M.Nexø
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det lyder som om du skal igennem alle sikkerhedskontaktene, få dem lokaliseret, og tjek om ledningsforbindelserne er intakte, og at de mekanisk bliver aktiveret/deaktiveret.

Det kunne jo være noget så simpelt som en ledning der var faldt af.



Vi prøver igen, i morgen --

Ja hvis motoren bare går ud, som når du stopper den på nøglen, så lyder det som en sikkerhedskontakt.

Måske din sædekontakt har flere funktioner, så den tillader maskinen går i tomgang, uden du sidder på sædet, men går i stå hvis klipperen er tilkoblet.

Tilkobles klipperen elektrisk, eller manuelt.

Du kan jo prøve at frakoble stopledningen på motoren, hvis alt virker, er det dit sikkerhedssystem der driller, men vær forsigtig, det er ikke noget du skal bruge som en varig løsning, og du vil ikke kunne stoppe maskinen på vanlig vis.

Lige igen vær opmærksom på de fare der kan opstå hvis du afmontere stopledningen !!!!!!!


Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis