Liste på kælderlem fanger børnestrømper!

Jeg har en kælder under mit køkken og lemmen til den er et af de mest trafikerede steder. Metallisten på lemmen har det med at "fange" mine børns strømper, hvorefter de falder, listen står lige op i luften og skal skrues af, så den kan blive bukket ordentligt ned. Hvilket ikke afholder den fra at overfalde børnenes strømper igen...

Det er jeg selvfølgelig ved at være RET træt af! Hvordan løser jeg det? :-) 

mvh. tina

16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Tror du skal have nye lister på, de er ikke til at rette op, så det ser ortenligt ud.

Som en midlertidig løsning, kunne du ligge et gulvtæppe over.


Vi prøver igen, i morgen --

Je_ns, du har nok ret i at der skal nye lister til, de er også blevet bukket frem og tilbage nogle gange og er sikkert trætte... Men hvordan skal de nye lister så monteres for at undgå det samme? Eller skal jeg kigge efter andre materialer?

mvh. tina

Hvis listerne bukker når du åbner lemmen, skal du have dem placeret, så de ikke er i vejen når lemmen åbnes, måske er løsningen at du sætter lister både på karmen, og selve lemmen.



Vi prøver igen, i morgen --

Det ville hjælpe på problemet med skruer 1-2 cm fra geringen. Det gør at listen bliver meget sværere at bukke op. Du kunne starte med at sætte ekstra skruer i dine nuværende lister.


Søren O

Je-ns, ingen problemer, når den åbnes :-)

Søren, I hear you. Men når man først har set en 2-årig ligge hen over lemmen og tude rigtig rigtig højt - og fuldstændigt berettiget!! - fordi hendes strømpe er fanget på det hjørne af listen der, og hun ikke ved hvordan hun skal komme op eller væk, så ved man bare, at der kan monteres en million skruer, men så længe der er eet lillebitte hjørne, så vil det ondskabsfuldt og nidkært fortsætte med at gå efter børnestrømperne.... helst på de mindste....

Den står jo ikke sådan her i udgangspunktet. Den står her, fordi den HAR overfaldet en børnestrømpe med succes, altså imens den var tævet helt flad (og spidsen faktisk også var bukket en my nedad) i forsøget på at få den til at lade være med at æde uskyldige børnestrømper. Grunden til at den står sådan her er udelukkende, at børnestrømpen har kæmpet hårdt for at undslippe grebet...

mvh. tina

Annonce

Ellers må du forsøge dig med en flad ege træliste der slibes meget rund til på spidserne. Jeg kan sagtens fortille mig skrækscenariet. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Hvis det kun er i hjørnerne der er problemer, kunne det hjælpe at file en lille rejfning, hvor listerne mødes i hjørnerne, og selve de skarpe udvendige hjørne rundes, så det får en fin radius.

og så skruerne tæt på hjørnet


Vi prøver igen, i morgen --

Hej taina.

du kan få lavet nyelister i rustfri stål og få det svejst i hjørnerene og slebet og poleret. Det er den dyre løsning. Jeg havde slv det problem ved en liste som dækker mellem gulvtæppe og plade foran brændeovn. her gjorde jeg dette Man kan self ha forskellige meninger om hvor kønt det er, men det virker. Der er bare et stk rustfri plade 2mm som at der er banket lidt på.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.

Hvad med at runde det skarpe hjørne lidt og lægge en grå gummifuge henover samlingen?


Dan

"Australian beer is like making love in a canoo - it is fucking close to water"

Erik, træ er da en mulighed 😊 jeg tænker at det fylder mere hvis det skal kunne tåle det samme som metal-listen, som jo er den jeg tager fat i og løfter hele lågen i. Men jeg tænker faktisk at vores små poter nok godt tåler den ekstra bule på gulvet, hvis vi slipper for at blive fanget af den 😉

Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis