Kommentarer til projekt: Lønstrup jolle

Her samles kommentarer til projektet: Lønstrup jolle

Kommentarer vises både her og på projektet.

Jan Pedersen
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Undskyld men jeg forstår ikke rigtig hvad du spørger om?

Mvh.

Mikkel

Nej der skulle da gerne være en kerne af fleksibelt materiale, som optager vibrationerne fra motoren, ikke forplanter sig til skroget. 


Vi prøver igen, i morgen --

Der var vist noget med, at Bukh engang som demo havde en båd, hvor motoren var sat i uden fleksible motorophæng. Så kunne kunderne mærke, hvor beskedne motorvibrationerne var. Det var dog sikkert ikke meningen, at kunderne skulle vælge samme installation.



Finnband

Gummi støddæmpere til ophæng kom først i slut 70erne.

De gamle var bare boltet til skroget, men om de var gennemgående ved jeg ikke.

Men der er renoveret en Lønstrup jolle for et par år siden af en lokal deroppe, båden hedder vist Bette Knud, prøv at finde Knud Hjermitslev der bor i området, vistnok i Svend Engelunds gamle mølle..  ;-) Lidt lokal var man jo engang...

http://www.havkystfolk.dk/baaden-bette-knud/


Hornsnis
Annonce

Det er ham med skøgget der har renoveret Bette Knud, den anden th er Knud ;-)  Kaldet Bette Onasis, fordi han havde mange kuttere, før man blev kvotekonger..



Hornsnis

Nu er det svært at hjælpe projektmageren uden foto af motorinstallationen.

Men er motoren installeret til erhverv er det næsten helt sikkert den er boltet direkte på motorfundamentet, der i alt sin enkelthed typisk består af to stykker 6"x4" bøgetræ, der igen er monteret på to kraftige (brede) spanter (motor spanterne), der typisk kun går halvvejs op af klædningen. Motorspanterne er monteret på normal vis med en bolt gennem kølen og klædningen er spiret (sømmet) på normal vis i/til motorfundamentspanterne.

Som svar til spørgsmålet i indlæg nr. 3 kan der klart svares nej hvis der med ordet skroget menes klædningen.  



Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

"har tænkt på at sætte rustfri bolte i istedet for de spir der sider nu er der nogen der kan guide mig til at få det gjort rigtigt"

Hvis du med spir mener klinkerne, (klinkesøm, der typisk er lavet af galvaniseret jern her på vestkysten), vil det blive et meget stort og dyrt projekt at udskifte dem med syrefaste bræddebolte. Normalt skifter man ikke klinkerne hvis de ikke er tæret op så klædningen bliver utæt. 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Tak til alle motoren står  hjemme i min indkørsel nu og  skal have nye ringe og pakninger samt nye gummiophæng inden instalation i den gamle dame igen der går nok lige et stykke tid inden jeg kommer på vandet med hende vh Jan P


Jan Pedersen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis