VVS-løsning til opvaskemaskine

Hejsa

Jeg skal have sat vand til min nye opvaskemaskine. Er der en mulig løsning, der ikke kræver jeg skal hyre en vvs'er til at sætte et ekstra T-stykke på? Jeg tænker på, om man kan koble et eller andet på tilslutningen der går op til vasken, der samtidig kan levere vand til min opvasker?

Der ser sådan ud under min vask:

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du kan sikkert bruge sådan en hane. LINK Der skal bruges lidt pakgarn og salve ind imod T stykke, De andre tætner på anden måde. 

Men du skal sikre dig hvilken der er koldt vand, (åbn for den varme og mærk på rørene)  og så skal du vide om den balofix der sidder opad ( den blanke der lukkes med skruetrækker) lukker for vandtilførsel. Du kan åbne oppe i vasken og så lukke med skruetrækker. Dermed kan du sikre dig at vandet kommer oppefra, og ikke nedefra, hvor du ikke kan lukke. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Tak elmand, det forsøger jeg mig med!

Hvorfor ikke gøre det simpelt og sætte et t stykke mellem balofixen m. Håntag og Flex slangen fra vandmanden ? Skal Man skrue gammel samling er der større risiko for læk ind at bygge videre 😊

Det sidste kunne også være en løsning. Men det er ikke så nemt, der skal flere stumper til før man har det til at passe sammen. 

Jeg ser det nu ikke som et problem at skrue den ene balofix med håndtag af.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce

Prøv at google balofix tee, så kommer der en del frem..

Tror det vil være en nem løsning, så kan du skrue slangen af fra vandhanen, og sætte tee imellem.

Jeg bruger for øvrigt varmt vand til opvaskemaskinen, den er beregnet til det, men skal indstilles i program til det.


Vi prøver igen, i morgen --

Der SKAL være en kontraventil i hane/T stykke ud mod en opvasker og det skal udføres  med VA  godkendte materialer! 

Jeg ville også vælge at skyde nye ventil/T stykke ind mellem ballofix og flexslange

Polobjørn


"AUTOELEKTRIKEREN"

Har fundet det du kan bruge  😏

Nr.743840304 hos "Billig vvs"

Beklager reklamen men det var det første sted jeg fandt den 🤔

Polobjørm


"AUTOELEKTRIKEREN"

Hej Polobjørn

Jeg endte med at købe den dims du havde fundet - men opvaskertilslutningen passer ikke til den. Er det fint nok at købe et stykke rør (hvis man kan) der udvider sig, så det passer i omkredsen?

Nu ved jeg ikke hvilket gevind der er, men måler det lige godt 2 cm i diameter, er det sådan en her du skal have.

https://www.jemogfix.dk/overgang-12quot-x-34quot/8101/9813396/


Vi prøver igen, i morgen --
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis