Tagasfalt holdbarhed i spanden

Har været ved at give mit tag en omgang Icopal tagasfalt og har fået ca. 5 liter tilovers.
Hvor længe kan det holde sig i spanden, kan jeg stilles det ind bagerst i skabet og så bruge det om 5 år?
Spanden er til 10 liter, så der er 5 liter luft er det bedre at hælde det over i en 5 liters spand, så der ikke er så meget luft?

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Tror bare at du skal sørge for at lukke spanden lufttæt. Er der spændebånd omkring låget, så lige en gang gaffa på inden spændebåndet. Står spanden så også køligt, vil asfalten kunne holde i rigtig mange år.

Søren O

Er det ligesom en almindelig malerspand kan den vendes på hovedet 1-2 timer, så vil evt. utætheder tætnes. 

Og IKKE som jeg gjorde ved en spand blå maling, -  vendte den på hovedet, - glemte alt om det,    - og har nu den skønneste blå dryp"stens" formation fra reolen og ned på gulvet. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)

Det tror jeg ikke på før jeg ser et billede 🤣

Elektronikteknikeren
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også