Oliering af bordplade!? Hva gør vi?

Hej,

Jeg har solgt et rundt egetræsbord til en kunde i Kbh.

Jeg har givet bordet 3-4 gange naturolie, så det fremstod ensartet og pænt. Blev enig med kunden om, at det godt kunne tage en sidste gang olie, da vi havde stillet det op.

Jeg smurte et tyndt lag olie på hos dem og sagde, at det skulle sidde i ca. 30 min hvorefter overskydende olie skulle tørres af og så skulle bordpladen poleres med en ren fnugfri klud.

Kunde skriver så i morges, at bordpladen er fedtet og ujævn. Det viser sig så, at han ikke har poleret olien ind i bordpladen til slut, hvorfor der nu er et ujævnt olie lag og han kan ikke polere det.

Efter samtale med trip trap, har han givet det et tyndt lag olie, ladet det sidde i 10-15min og poleret det godt.

Resultatet er dog stadig uændret. (Se billeder)

Hvad gør vi herfra?

Skal bordpladen skrabes med en Ziehklinge og have ny olie eller skal det slibes ned og så forfra? Eller hvordan er den rette fremgangsmåde?

Shit det er træls, så håbet virkelig der er nogen som kan hjælpe :(


Her ses bordpladen inden “ulykken”...


 SELVBYGGER!!!

Hej, Jeg har solgt et rundt egetræsbord til en... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
fcb83 skrev den 04-06-2018 12:24:09

Shiit, der må være en der har fået solstik, med det angreb der bare bliver ved og ved.

Jeg synes det er pisse fedt bord du har fået lavet, og skide godt at der kom styr på det til sidst og kunden blev tilfreds.

Thumbs up herfra.

 Tusinde tak for de pæne ord!


 SELVBYGGER!!!

Så hvad var løsningen?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også