Udførelse af fundament på skruepæle?

Vi skal have lavet en tilbygning i mursten på 32 kvadratmeter (9 x 3,3 m) og har fundet ud af at tilbygningen skal understøttes af en form på pilotering. Det eksisterende hus er blevet piloteret med armeret betonpæle, men denne metode vil jeg helst undgå, da disse bankes i og kan skabe sætningesskader. Har fået et tilbud på skruepæle, som nok vil være måde at gøre det på. Det skal siges at en sandpude er udelukket, da der er ca. 4-5 meter ned til bærende lag.

Mit spørgsmål går nu på, hvordan man etablere sådan et fundament ovenpå skruepæle?? Skal pælene støbes ind i selve fundamentet? Og er det overhovedet nødvendigt at lave et randfundament, når der etableres skruepæle, idet jeg tænker man "kun" laver et terrændæk...

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvordan vil du skrue dem ned? De skal da støtte af i bæredygtig dybde. Du burde kunne lave det som brøndfundering uden der sker noget med dit hus. 


Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Jeg får et firma til at skrue pælene ned, ligesom de også laver tryk/moment test. Ja et brøndfundament kunne selvfølgelig også være en mulighed, men kender ikke så meget til metoden, hvis man selv skulle bore/støbe hullerne.

Du skal heller ikke selv lave dem. Det er der folk der lever af de borer et hul til bæredygtig underlag ca 5 meter hos dig. Det fyldes med beton og lidt jern så laver man bare en beton bjælke ovenpå de brønde


Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis