Scepterfødder løse...

Hej alle sammen.
I løbet af sommeren har nogle af mine scepter"fødder" løsnet sig i skruerne, 'en gang pga en svensker der mente det var en fortøjningspæl, og en anden gang pga en lillebror der mente man kunne skubbe fra med en bådshage der var justerbar i længden (ikke strammet) hvorefter han dinglede ud over siden!
Mit spørgsmål er så; Hvordan, og med hvilket materiale får jeg genopbygget glasfiberen ved skruehullerne??

På forhånd mange tak.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hej "LUND"
Septre der løsner sig er jo et gammelt kendt problem. Desværre opstår problemerne ofte ved første montering, altså værftet der har sjusket med tætheden.. Der findes også "en slags sejlere" der mener septert kan bruges til et kraftigt afsæt. Resultatet er entydig. Det løsner sig, og kan således blive fatalt i en nødsituation.

Når man konstaterer at et septer har løsnet sig gør du flg.

Afmonter - rens hullerne og sørg for at få tørret dem og området grundigt. I de fleste tilfælde er glasfiberen beskadiget. Brug en glasfiberspartelmasse til rep. Sørg for at undersøge om glasfiberen har løsnet sig ud over området ved septret. Hvis det er tilfældet bør du henvende dig til en bådebygger.

waj

//Martin
Hej smile

Jeg har tidligere skrevet om søgelændre og falsk sikkerhed - og jeg vil anbefale alle at fortælle gaster/gæster at søgelænger kun er til "pynt", hvis altså ikke det er lavet ordentligt, med et ordentligt beslag på bagsiden, samt nogle kraftige bolte.

Hvis dine sceptere er monteret med selvskærende skruer, så skal du lukke hullerne i glasfiberen med egnet gelcoat eller ligende.
Bedst er hvis du kan montere gennemgående bolte, og et godt beslag på bagsiden.
Giv den en gang Sikaflex på hele fladen inden du skruer den i igen.


Mvh ThomasB
.........Mange tak for de gode råd - jeg vil gå igang ( eller vente til temp. bliver tålelig igen!) biggrin
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis