Klorin på træplade

Jeg har gjort rent og havde en flaske klorin stående på mit køkkenbord. Der var åbenbart klorin i bunden, så den har lavet et mærke på bordet. Er der nogen, der ved om der er noget at gøre?

Mvh

Flymale

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Afhængig af træsorten kan du forsøge at mildne fadæsen med sæbe, olie eller voks.

Helt godt bliver det aldrig, men som sagt kan du mildne øjebæen ved at gentage processen over flere uger, så midlerne får lov til at ilte.

hvis der ikke er monteret en vask i den plade, er det ikke urealistisk, at afmontere den og få et tømrerfirma til at båndpudse den.

Den tror jeg ikke på. Klorin trænger dybt ned i træet.

Det siges at eddike neutraliserer klorin. Jeg ville prøve med det og se om det ændre sig. Hvis det gør så lad det tørre grundigt og derefter forsigtigt pensle  med noget spritbejse  dernæst kan man bruge den bordpladebehandling som men plejer. Så tror jeg at man kan få det i hvert fald pænere.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.

Tak for alle jeres råd! Tror jeg prøver med lidt eddike og olie. Skaden skete fordi jeg skulle gøre rent, hvis jeg først begynder at afmontere pladen, hvem aner hvad jeg så kan finde på at ødelægge :-)

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis