Fleksibel haveslange

Hej


Jeg har tidligere købt en billig fleksibel vandslange fra netto til 100.- en grøn en der kunne udvide sig. Ligesom denne:

https://www.jemogfix.dk/flexslange-med-brusepistol-l7-5-22-5-m/2142/9044889/

Den har sådan set virket fint, men jeg lod den være ude i vinters, og da jeg skulle bruge den sprang koblingen fra. Den kan desværre ikke sættes fast igen.


Er denne i bedre kvalitet eller skal jeg bare tage den ind om vinteren?

Hvad har i af erfaringer?

Billig:
Jem og fix eller her: https://pluus.dk/shop/xxl-hose-fleksibel-vandslange-350889p.html

Dyre:
https://www.jemogfix.dk/hozelock-superhoze-flexslange-15-m/2140/9049268/

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg købte en hos Haralds nyboder... Også her holdt slange koblingen ikke til en dyt og knækkede af i løbet af kort tid, og her var det ikke frostvejr  

Så jeg er vendt tilbage til den gode gammeldags haveslange, selvom den er iriterende at rulle sammen    


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Køb kvalitet - og græd én gang. Køb billigt - og græd mange gange.

Det betaler sig oftest at bruge ekstra penge på kvalitet. Mht. have slanger og tilbehør er min erfaring at kvalitets produkter betaler sig i længden, og tager man det ind for vinteren forlænges levetiden betydeligt.


Hilsen Jens J.

"Køb billigt og græd mange gange, eller køb kvalitet og græd én gang"

Hej Begge

Jeg er enig i at kvalitet er vejen frem, men har dog også erfaret at selvom ting sælges dyrere er de nødvendigvis ikke bedre

Jeg prøver at købe en af hver og ser hvilken der holder længst

Ideen med flexslange er nu god nok - den er nem at trække rundt med for min viv, som ikke har helt så mange kræfter som hun havde i sine yngre dage.

Men kvaliteten.... Den synes ret ringe. Ellers kører vort vandværk med et usædvanligt højt tryk (og det tror jeg ikke rigtigt på).

Vi købte en 40m Hozelock hos Jem&Fix. Den holdt tæt i ca. 2 uger. Først kom der et lille hul på slangen, siden 2 til og da vi kom op på 6 små huller med eget lille springvand fra hvert, så byttede vi slangen. Ingen problemer dér.

Men den nye slange, som vi nu har haft i ca. 4 uger... Den er blevet utæt ved samlingen mellem flexslangen og "mundstykket" med koblingen. Plus den også har fået et (enkelt) lille hul ca. halvvejs på slangen. Så nu står den på nok en tur til Jem&Fix. Så får vi høre, hvad de siger til nok en bytning.


Er der i øvrigt nogen, som har erfaring (både gode og dårlige) med de der flexslanger????

Vores lokale XL vil ikke handle med dem efter mange reklamationer sidste år.

Jeg har købt en billig på nettet. Og den er ringe meeen . Når man trækker den rundt så holder jeg omkring slangen et stykke nede med den ene hånd, så trækket ikke kommer i selve koblingen. Den er sprunget et par gange 5 cm fra kobling med det er let at reparere. På koblingen sidder der en forskruning der kan skrues af. så komme man til den udvendige tekstil slange og den indvendige bløde gummislange. Der kortes op, og forskruning sættes sammen som før.

Gummislange inderst, pressering udenpå, tekstilslange uden på pressering og til slut skrues omløber på. Så er den klar til et par uger mere, hvis fruen slæber den rundt i pistolen. 

Ja giv bare hende skylden   


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce

Ev Elmand:

Hvilken type har du købt? Dem jeg har set kan man ikke uden videre samle igen når koblingen er gået af 


Jeg har lige kigget på kassen. Jeg ser at de har farven grøn her i tråden, min er blå og hedder MAGIC HOSE 30 m. The incredible xpanding hose. Ja der er mange smukke ord på kassen. 

Der står naturligvis også made i China


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis