Så blev det min tur til at blive husejer, og har fundet et hus der er stort set færdig renoveret. Det er renoveret op til C mærke, og en af de få ting der mangler IMO, er gulvvarme.
Villaen er med fjernvarme, med installationen nede i kælderen midt på den ene væg.
Fodaftrykket af huset er ca. 8x10m, så der er ca. 2 plan af 80m² der skal laves gulvvarme på.
I stue plan regner jeg med det bare er at fjerne klik-gulvet og så ligge gulvvarmen direkte, da kælderen er opvarmet.
Kælderen derimod skal der derimod bankes beton dæk op, og så graves mindst 50cm ned, da der kun er 185 højt, og minus gulvvarme, så skal der fjernes meget for at komme op på 210cm.
Jeg kan som sådan lave meget selv, da jeg har hænderne skruet ordentligt på, men jeg skal dog bare have en/flere guides at følge, og jeg er sømand, så når jeg er hjemme, så kan jeg arbejde intenst med projektet.
Så kom vi frem til spørgsmålene:
- Hvad skal jeg forvente af pris pr m² for gulvvarmen hhv. i stue plan og i kælderen?
- hvor lang tid skal jeg forvente det tager at lave det, ene mand? (gulvvarmen, grave arbejde og understøbning af fundamentet ved jeg godt i ikke kan anslå noget om)
- Hvis jeg skal have håndværkere på til opgaven, hvor lang tid skal jeg så forvente?
Tak for at i kæmpede jer igennem denne text wall.