Udskifte gammel indmuringspejs Jøtul 10 med ny brændeovn Morsø 1010

Jeg skal ha' fjernet denne indmuringspejs Jøtul 10 og derefter erstatte den med en ny lille brændeovn Morsø 1010 på samme plads. Hvordan får jeg den gamle pejseindsats ud uden at splitte alt af - se engang på vedhæftede billede og tegningen over den. Håber der er nogle af Jer der kan hjælpe lidt. TAK mvh Knud

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg har fjernet murværket omkring selve Jøtul Pejsen. Jeg mangler dog at finde ud af hvordan jeg fjerner omkring toppen, hvor den svingbare røgklokke befinder sig. Røgen går ud i en muret skorsten med en isokern inden i. Hvordan trækker jeg stålrøret ud af skorstenen ? - hvis jeg skruer benene af og sænket indsatsen - er det brugbart eller hvordan skal jeg bedst gribe det an...….

Det er jo lidt svært at se herfra. Men jeg tror ikke den er monteret på den måde på fra starten. Røgrøret er sikkert sat " for langt " ind i skorsten og trukket ud igen så den passede ned i Jøtul. Derefter er der stoppet tætnings snor ind ved røgrøret.

Så måske skal du have denne hugget fri, mon det ikke også er nødvendigt at ændre den lidt ved den nye ovn.  


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hej Kurt
jeg er i samme situationog er meget interesseret i de tegninger som du har af indmuringspejsen. Kan du hjælpe mig med dem?
mvh Per
Ja da har først set dit indlæg nu. Her er tegningen over hvordan pejsen er opbygget. Den er så vendt på hovedet. Jeg har afsluttet mit projekt og i stedet placeret en lille brændeovn på pladsen.
Jeg går ud fra at det er brochuren du mener. Kopien sender jeg til dig på mailadressen.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis