frem og returløb til radiator

Er der nogen som har erfaringer med hvilken dimensioner frem- og retur skal have til en radiator?

Hos vvs grossisten sagde de, at 15 mm pexrør var fint, men jeg synes den indre dimension i røret ser så lille ud.

Det er en stor radiator, som skal forsynes. 

Jeg tænker også, at jo mindre rørene er, desto mere skal pumpen arbejde? 


..vil selv!
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

15 mm PEX klarer nu en rimelig stor radiator, så det vil jeg nok anbefale. Det er rigtigt at cirkulationspumpen skal arbejde lidt mere med små rørdimensioner, men ved et typisk forbrug på 5-8 watt, har det mindre betydning.


Søren O
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis