mercury 8 svag gnist

Hej gutter

Mecury 8 hk der ikke har kørt 20 t men har et par år på bagen vil ikke rigtig lave gnist.

den er svag og motoren vil kun starte efter mange forsøg der efter ca 5 min går den ud igen og vil ikke mere.

Jeg vil gerne teste tændspolen men er ikke sikker på at den får den spænding den skal bruge.

er der nogen der har en fiks måde at teste den på.

Jeg har lavet en dims så jeg kan måle gnist gabet.


4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvor gammel er motoren ?

Prøv at frakoble stopknappen, så udelukker du den, de kan i sjældne tilfælde være defekte.

Har du prøvet med nye tændrør, påhængsmotore kan være lidt kræsne med tændrør, også selv om de ser ud som nye.

Kender desværre ikke lige detaljerne om at måle tændingen ud, den er lidt speciel, hvordan power pack måles om den er ok, og giver spænding nok.

Et det en 2 cylinderet, og den er gal på begge cylindre, kan tændspolerne jo nok godt frikendes, da det skulle være mærkeligt, hvis de begge var defekte.

Er du ikke så heldig, at få svar om udmåling her på siden, skal du nok prøve på et båd fora, her er ofte folk med styr på de dele.



Vi prøver igen, i morgen --
Marius Vestergaard skrev den 30-05-2018 16:19:25

Hej gutter

Mecury 8 hk der ikke har kørt 20 t men har et par år på bagen vil ikke rigtig lave gnist.

den er svag og motoren vil kun starte efter mange forsøg der efter ca 5 min går den ud igen og vil ikke mere.

Jeg vil gerne teste tændspolen men er ikke sikker på at den får den spænding den skal bruge.

er der nogen der har en fiks måde at teste den på.

Jeg har lavet en dims så jeg kan måle gnist gabet.


Hvordan ser dit(ne) tændrør(ene) ud når motoren går i stå ??? 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Den er to cyl men tænder begge rør samtidig dvs der er kun en plus og en stel på tændspolen.

Jeg måler ingen modstand igennem den men kan selvfølgelig ikke huske om der skal være lidt.

Tændrørene var sodede og fugtige og har gået under to timer. Det passer vel godt med en svag gnist, for en sikkerheds skyld gav jeg den to nye uden at det hjalp.

Det er sent nu men jeg prøver at lave en lus rundt om afbryderen i morgen.

olie lampen lyser når jeg hiver i snoren så noget strøm er der.

Er det en fire takter ?

Du skal afmontere ledningen på stopknappen, som jeg husker går der en ledning til stell, og så en op til motoren, som jeg mener er sort, så den afbryder du ved at adskille stikket.



Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis