HPFI'en går ved forbrug.

Hej.

Jeg kom hjem den anden dag hvor jeg finder ud af mit HPFI er gået, jeg genindkobler uden og tænke mere over det.

men om aften vil jeg varme noget i ovnen, og HPFI'en går igen, jeg kobler ovnen fra og vil varme min mad i microovnen men så snart jeg tændte den gik HPFI'en igen og det er lige meget hvilken stikkontakt i huset jeg bruger så tager den strømmen.

Jeg prøvede os med min elkedel for at udelukke at der var noget galt med microovnen den gør det samme.

Håber en der kan hjælpe mig på vej? :)  

Vh Martin.


Martin O
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Dit hpfi relæ slår kun fra hvis der er afledning/fejlstrøm..

Det er vel ikke din automatsikring der kobler ud ?


Vi prøver igen, i morgen --

Det er HPFI'en der går, og de brugsgenstande jeg har benyttet er uden jordben på stikproppen, men det er ting som har lidt større forbrug, mikroovn, el kedel og ovn der får relæet til at slå ud.

og det bliver kun været og værre, nu slår den os ud på brødristeren. 


Martin O

Du skal have skiftet dit HPFI relæ.


fase

Hvis jeg havde stået foran din gruppetavle, ville jeg måske have prøvet at tage forbindelsen til din jordelektrode fra og se om fejlen stadig var der, det tror jeg nu den ville være. Så få skiftet HPFI relæet.


fase

Hvis der er blevet en dårlig forbindelse igennem hpfi relæ, vil den slå fra. Det er typisk ved større forbrug at det viser, da det er der forbindelsen igennem skal være helt ok. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Og det kan ikke repareres.


fase

Det var HPFI der skulle skiftes, takker for de gode råd


Martin O

Det var en kort glæde

Det hele virkede om aftenen, men da jeg skulle i gang igen her til morgen, røg alt strømmen igen.

flere forslag?  


Martin O
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis