HPFI'en går ved forbrug.

Hej.

Jeg kom hjem den anden dag hvor jeg finder ud af mit HPFI er gået, jeg genindkobler uden og tænke mere over det.

men om aften vil jeg varme noget i ovnen, og HPFI'en går igen, jeg kobler ovnen fra og vil varme min mad i microovnen men så snart jeg tændte den gik HPFI'en igen og det er lige meget hvilken stikkontakt i huset jeg bruger så tager den strømmen.

Jeg prøvede os med min elkedel for at udelukke at der var noget galt med microovnen den gør det samme.

Håber en der kan hjælpe mig på vej? :)  

Vh Martin.

Martin O
Hej. Jeg kom hjem den anden dag hvor jeg finder ud... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Der må være afledning til jord et sted i din installation, hvis dit HPFI relæ kobler ud, hvor og hvor meget kan kun afgøres ved måling på stedet. Er du sikker på at der ikke er afledning fra en eller flere af dine brugs genstande? Hvis du har mulighed for det, kunne du koble grupperne ud en for en for evt. at finde ud af, om fejlen er på en enkelt gruppe.

fase

Når det sker mest ved større belastning kan det være overgang på en nulleder i din installation. 

Der skal gå mere end 30 mA fejlstrøm for at et hpfi slår fra. Selv om der er overgang på en leder der ligger på 0 V i forhold til jord sker der ikke noget. Når du kobler en større belastning ind, øges spænding en smule på nulleder og det kan så give den større fejlstrøm og udkobling. 

Overgangen kan være på en anden gruppe end den du lige belaster. Det skal måles igennem men du kan jo som nævnt ovenfor slå nogle andre grupper fra, og se om du kan gentage "kunststykket"

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis