Opsætning af anneks på punktfundament

Hej,

Jeg har en lille Jeppesen træhytte, som jeg vil sætte op som anneks. Vedlagte tegning viser hvor der er bærende vægge og hvor jeg regner med at placere punktfundamenter.

Huset er i alt 14 kvm hvoraf ca. 5 kvm er en overdækket terrasse.

Jeg regner med at have 9 punkter og bruge kloakrør i Ø 110 til punkterne med et blandingsforhold 1:4 (beton:støbemix).

Da jeg ikke kender ret meget til at lave sådan noget, så vil jeg gerne spørge om flg:

1. Lyder dimensionerne af fundamentspunkterne ok?

2. Vil det være tilstrækkeligt med fundamentspunkter?

3. Hvordan gør man i hjørnerne? Der er jo to bjælker som skal sættes på. Jeg regner jo med at skulle bruge stolpesko

4. Hvilken dimension vil I mene at der skal bruges til bundrammen?

På forhånd tak.


/Inger

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Punktfundament som du beskriver er rigeligt til at bærer Jeppesen træhytte, da træet optager de minimale bevægelser over året.

Er annekset i direkte forbindelse med eksisterende hus?

Angående hjørner vil jeg anbefale vindafstivning med metalbånd eller regler afhængig af konstruktionen, men alle bærende stolper bør fastgøres med stolpesko. Brug de kraftigste stolpesko som der er plads til. Husk murpap mellem stolpe og fundament.

En bundrem i trykket træ på 4x8" er tilstrækkelig under danske forhold. Den holder til stort set alt foruden halvtømmer ikke kaster sig voldsomt, så vinkelbeslag holder uden alt vrides fra hinanden.

Eneste indvendig mod punktfundering er gemmesteder for mus, rotter eller pindsvin. Har du en jagthund med en meget stor motor som min, vil den grave som en gal for at få fat i kræene.

Arealet omkring annekset kan derfor hurtigt ligne skyttegravene fra Verdun under første verdenskrig.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis