Skift af sikkerhedsventil på vandrør

Vandrør inden varmtvandsbeholder er begyndt at dryppe.

Vil derfor skifte den.

Den fås dog i forskellige “bar” modeller. Spørsmålet er hvilken jeg skal bruge? Der står 20 på siden men det er 20 mm så Hvidt jeg kan læse mig til.

Hvad siger i?

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

det er helt normalt at sikkerhedsventilen drypper når vandvarmeren varmer op,det er også normalt at der er ført et rør fra sikkerhedsventilen og til et afløb,elles stilles en spand, der tømmes jævnligt

med hensyn til antal bar, så må det ikke overstige det som står på vandvarmeren


Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

underligt, jeg syntes bare ikke den har haft gjort det før.

Har prøvet at åbne/lukke nogle gange med det grå drejehåndtag for at "motionere" mekanikken lidt. 

Kan det være noget med årstiden, og at min danfoss ECL har slukket pumpe grundet varmen?

(Men den skubber jo ikke brugs vand rundt)

Hvis ikke det tapløber ud af ventilen, men det kun drypper lidt en gang i mellem, så lad ventilen sidde. Det er ikke unormalt at sikkerhedsventilen drypper og det bliver tit værre, når den bliver motioneret   . På den grå hætte er der sikkert en etiket med angivelse af trykket. Det er sikkert 10 bar til varmtvandsbeholderen.


fase

Når koldt vand opvarmes udvider det sig. Jeg mener at det er ca. 1,5 liter det udvider sig ved opvarmning fra 10 - 60o. På tilgangsrøret til varmtvandsbeholderen sidder der en kontraventil som sikrer mod tilbagestrømning. Det bevirker at den "overskydende" vandmængde der frigives ved skal komme ud af din sikkerhedsventil, så sikkerhedsventilen skal dryppe mens vandet i varmtvandsbeholderen er under opvarmning.


Søren O
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis