Alt for lavt loft og nykøbt termex frithængende emhætte🙈

Jeg har købt en brugt termex emhætte med intern motor. Problemet er, at jeg har meget lavt loft i min kolonihave, hvor den skal hænge! (Så lavt, at jeg ikke vil kunne se ned i gryden, hvis jeg sætter den op) Er det en ommer, eller kan man forkorte den? Kræver det en fagmand, eller kan det laves selv? 

Alternativt, så kan jeg lave hul i loftet, og sætte den fast på en eller anden alternativ måde, men hvordan vil det fungere med ventilationshullerne?

Nogen med en god idé?😁

Får pludselig meget lyst til at åbne op til kip😄


Det værste der kan ske, hvis du prøver, er at det går galt. Det kunne været værre - at du ikke turde. 
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

lette: Ommer

svære: til kip


 

S. Fabrin. 

Min tanke:Jeg kan skille selve stål-rammen af (kan ikke blive kortere) og forkorte den, så at den bliver 60cm høj. Så kan røret forkortes til det samme. Det vil give 5,5cm fra ventliationshullerne op til loftet. 60cm + emhættens tykkelse vil gøre, at den hænger 150cm over gulvet. 

Hvordan lyder det?

Min vens bror er smed, så mon ikke jeg kan få ham til at lave det for mig. Så ved jeg det bliver ordenlig gjort ;-)


Det værste der kan ske, hvis du prøver, er at det går galt. Det kunne været værre - at du ikke turde. 



Det værste der kan ske, hvis du prøver, er at det går galt. Det kunne været værre - at du ikke turde. 

150 cm over gulvet er OK, men normalt måler man fra kogepladen og til underkant emhætte. Det mål skal være ca 60 cm. I stedet for at skære af i den ene ende af røret, kunne du få brormand til at skære lidt af begge ender (på røret   ), så får du ventilationshullerne lidt længere væk fra loftet. Du skal vel også have skåret lidt af rammen. Når håndværkere skal drille hinanden lidt i alt godmodighed, siger man om smeden, at han måler med 1/10 mm nøjagtighed og slår en kridtstreg  


fase
Annonce

Hahah så er det sgu godt, at det er mig der sætter stregerne! 

Ja både rammen og røret skal være samme størrelse for at passe ;-)

God idé med at tage lidt af begge ender. Den nedre kant skal bare bukkes lidt indad, men det kan han nok fikse. 

Læste at køkkenfolk anbefalder min. 145cm over gulvet, men det afhænger selvfølgelig af, hvor høj bordpladen er. Tror dog at det svarer nogenlunde til de 60cm over bordpladen, men må hellere måle igen :-)

Tak for go sparring!

Go dag :-)


Det værste der kan ske, hvis du prøver, er at det går galt. Det kunne været værre - at du ikke turde. 

Fik lige fat i smeden, og han sagde at jeg bare skulle få fat i en 1mm skæreskive til vinkelslibern, så det fikser jeg bare selv. Bliver nu snittet ikke pænt, så sætter jeg bare en lille list omkring ;-)


Det værste der kan ske, hvis du prøver, er at det går galt. Det kunne været værre - at du ikke turde. 

Du kan jo spænde en liste/plade på, og køre op mod den - så bliver det lige.. og pladen er så tynd, at det ikke gør noget, at du rører listen med skiven.. så kan det kun blive godt :-)


Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Ah go idé. Så ser det nok også mere pro ud hæhæ


Det værste der kan ske, hvis du prøver, er at det går galt. Det kunne været værre - at du ikke turde. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis