Alternativ køkkenbordplade

Hej, jeg står med et minimalt budget og laver køkken i min kolonihave. Jeg har idag været ude og kikket på køkkenbordplader, og den billigste i træ (vil ikke have andet) er fyrtræ 599kr i jem&fix. Her vil jeg være nødt til at bruge tre st, da jeg har vask på den ene side og kogeø overfor med dobbelt størrelse. Det vil sige, at to af pladerne i fyr skal sættes sammen på kogeøen. Jeg er ikke helt vild med tanken om, at der skal være en rille midt i det hele..! ...Men, så faldt jeg over en stor krydsfinérplade ( https://www.silvan.dk/keflico-selex-radiata-pine-krydsfiner-1220-2440-21?id=3200-1548909 ), som er 21mm tyk, og den dækker hele kogeøen samt den anden bordplade til 549kr. 

Spørgsmål - 

er det i praksis mulig at bruge krydsfinér som bordplade ved vask og kogeplade? 

Er der meget stor risiko for, at den slår sig? 

 Hvad behandler man den med, som er egnet til bagning direkte på pladen? 

Og hvad med limen imellem pladerne - er det mega giftig?

Andre idéer?

Taknemlig for jeres tanker! ☀️


Det værste der kan ske, hvis du prøver, er at det går galt. Det kunne været værre - at du ikke turde. 
Hej, jeg står med et minimalt budget og laver... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Kurta, tak! Hvor mange dyvler bruger man pr. m ca? Spørgsmålet er, hvordan jeg får de to plader i spænd, da de sammen udgør 1620mm. Kikkede lige på 2m variable skruetvinge ..koster sgu lige så meget som de to bordplader sammen :-D


Det værste der kan ske, hvis du prøver, er at det går galt. Det kunne været værre - at du ikke turde. 

Hvis du har et par båndstrammere til din trailer så kan de spænde så rigeligt. Sæt nogle brætstumper på tvære af limfugen med skruetvinger for at styre pladerne så de forbliver plane. papir mellem brætterne og pladen ved limfugen så du ikke limer brætterne fast.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.

Sådan, genialt gutter👍🏼 Jeg kører på fyrtræ og får dem limet sammen. Har et par bådstrammere, så det er lige til. 

Tak for alles hjælp!


Det værste der kan ske, hvis du prøver, er at det går galt. Det kunne været værre - at du ikke turde. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis